Hogyan legyenek hatékonyak a Facebook hirdetéseid?
A legmegfelelőbb célcsoport megtalálása az egyik legnehezebb feladat a Facebook kampánynál. Ha nem pontos a célzás, túl nagy a csoport, milliókat szórhatsz ki feleslegesen az ablakon, ha pedig túlságosan leszűkíted a csoportot a szűrőfeltételekkel, potenciális ügyfeleket veszíthetsz el.
Ebben a bejegyzésben ehhez adunk némi segítséget, olyan ötleteket osztunk meg, amelyek sikeresebbé tehetik a kampányaidat.
Miért jó a Facebookon hirdetni?
Bár a különböző korosztályok eltérő mértékben használják a Facebookot, még mindig ezen a platformon lehet a legnagyobb célközönséget elérni és olyan mennyiségű információval rendelkezik a Facebook tagjairól, hogy nagyon sokféleképpen lehet a célzást finomítani.
Ezen túlmenően a kattintási árak is kedvezőbbek, mint a Google Ads hirdetések árai. Ez nem jelenti azt, hogy a Google Ads-en nem kell hirdetni, hogy a jó kulcsszavaknál megfelelő helyezést érj el, de ha ügyes vagy, akkor alacsony költségek mellett is jó konverziót érhetsz el a Facebookon.
Azoknál a termékeknél, szolgáltatásoknál, amelyekre nem keresnek rá a látogatók, mert még nem ismerik, mindenképpen előnyösebb a Facebook kampány, mivel így meg lehet ismertetni egy teljesen új dolgot a felhasználókkal, érdeklődést és igényeket lehet generálni egy jó kampánnyal, és nem utolsósorban a vásárlókhoz hasonló profilú felhasználókat is tudsz keresni.
A hatékonyság növelésének eszközei
Személyre szabott tippekért kérj konzultációt a Klikkmarketing Facebook specialistáitól! Íme néhány általánosan használható eszköz:
- Célok kitűzése és mérése – a célok eléréséhez vezető lépéseket meg kell tervezni, és minden egyes lépésnél mérni kell az elért eredményt.
- Célközönség optimalizálása – meg kell ismerned a vásárlóidat, a mérések alapján pedig ki kell alakítanod a számodra optimális ügyfélprofilt.
- Célzások pontosítása – ha már ismered a célközönséget, az ügyfélprofilnak megfelelő személyeket kell keresned, földrajzi, demográfiai, viselkedési jellemzők alapján vagy hasonmás felhasználók keresésével.
- Terméklépcső és értékesítési tölcsér – az érdeklődőket legtöbbször nem lehet azonnal vásárlásra bírni, ki kell építened velük egy bizalmi kapcsolatot, például egy ingyenesen letölthető, az ő problémáikra választ adó tanulmánnyal, kipróbálható mintával, belépőtermékkel. A tölcsér lényege, hogy a tetején sok érdeklődő jön be, és ahogy haladsz az alja felé, a szám egyre csökken, viszont egyre komolyabb ajánlatokkal ismertetheted meg az odáig eljutó látogatókat.
- Megfelelő landing oldal – egy landing oldalnak egy konkrét célja lehet. Nem célszerű ugyanarra a landing oldalra irányítani a törzsvásárlóidat és a vállalkozásodat még nem ismerő látogatókat.
- Megtérülés javítása – a korábbi adatok elemzésével, a célzás pontosításával javítani lehet a konverzión, ezáltal a megtérülés is kedvezőbben alakul.
