Connect with us

Hirdetés

technokrata

SAS: 15%-os növekedés és rekord-árbevétel

Dotkom

SAS: 15%-os növekedés és rekord-árbevétel

A 2004-es év teljes árbevétele meghaladja az 1,5 milliárd dollárt.

A SAS bejelentette, hogy mind pénzügyi eredményei, mind ügyfelei szempontjából újabb sikeres évet zárt: 2004-ben árbevétele 15%-kal nőtt az előző évihez képest. A teljes éves árbevétel 1,53 milliárd dollár volt, ami egyértelműen megerősíti a SAS vezető pozícióját az üzleti intelligencia szoftverek piacán. Ezzel a teljesítménnyel a vállalat 28 éve folyamatosan növeli bevételeit és fokozza nyereségességét. A kiváló eredményt a cég közelmúltban beindított vállalati megoldásai – az áttörést jelentő SAS9 Enterprise Intelligence Platform és a SAS vállalati megoldásainak új generációja – tették lehetővé.

Az árbevétel lebontott adatai
Kampánymenedzsment és marketing automatizálási szoftverekkel együtt az ügyfél intelligencia megoldások értékesítésének árbevétele több mint duplájára nőtt a pénzügyi, a kiskereskedelmi és a telekommunikációs területen működő vállalatok ügyfelekért folytatott éles versenyének következtében. Az egészséges szervezeti működést figyelő és kezelő alkalmazások – a tevékenység alapú üzletvitel, a tevékenység alapú költségmegosztás és a teljesítménykezelés –értékesítése több mint harmadával nőtt 2003-hoz képest. A vállalatok jobban kézben szeretnék tartani költségeiket, és ez az igény informatikai vállalatirányítási alkalmazások árbevételét csaknem 30%-kal, a kockázatkezelési alkalmazásokét pedig 20%-kal növelte meg. A SAS kulcsterületei – a korszerű analitika és az adatkezelés – több mint 20%-os árbevétel-növekedést értek el.

Iparág szerinti bontásban továbbra is a pénzintézetek jelentik a legfontosabb bevételi forrást, amely az összes iparág árbevételének 35%-át jelenti. Különösen erőteljes növekedést ért el a vállalat a pénzintézetek (22%), a gyógyszeripar (20%), a közszféra (30%), a telekommunikáció (18%), az energiaipar/közművek (18%) és a kiskereskedelem (9%) terén.

Hosszú múltra visszatekintő nemzetközi jelenlétének köszönhetően a SAS földrajzilag mindenhol erőteljesen növelte árbevételét. A SAS teljes árbevételének 46%-a az amerikai kontinensről, 44%-a az EMEA-régióból (Európa, Közel-Kelet és Afrika), 10%-a Ázsia csendes-óceáni térségéből származik. Az Ázsia csendes-óceáni térségében gyors ütemben növekvő értékesítés 20%-kal növelte e régió árbevételét. Latin-Amerikában is jelentősen, 50%-kal nőtt a teljes árbevétel 2003-hoz képest.

Az innovációk éve
A szervezetek számára 2004-ben a legnagyobb kihívást – a vállalatvezetés, a minőségbiztosítás, az ügyfélközpontúság és a compliance mellett – nemzetközi jelenlétük kiterjesztése és beruházásaik pénzügyi megalapozása jelentette. A Gartner Group szerint a vállalati informatikai vezetők kétharmadának volt veszélyérzete 2004-ben azért, mert nem tudták teljesíteni az informatikai beruházásoktól elvárt eredményeket. A SAS hasznot realizált a vállalatok gyors megtérülés iránti igényéből. A CIO Insight szaklap évente felállított megtérülés szerinti rangsorában a SAS az első 20 vállalat közé került.

Új üzleteket hozott a vállalatnak a SAS9 Enterprise Intelligence Platformmal elindított új termékbejelentések sorozata. Ez az új üzleti adatelemző platform lehetővé teszi, hogy a vállalatok az eddiginél jobban kihasználják erőforrásaikat, adataikat és rendszereiket, és több munkatársuknak biztosítsanak hozzáférést a SAS adatkezelési és prediktív analitikai képességeihez. Az adatkinyerés, -átalakítás és -betöltés (ETL), az adatminőség, az adattárházak, az üzleti intelligencia és az analitika terén nyújtott képességei révén ez a platform alapvetően járul hozzá az informatikai beruházások költségének csökkentéséhez. A SAS 2004-ben közel 20.000 helyszínre szállított SAS9 rendszert.

Ezen a platformon alapult a SAS hét új, továbbfejlesztett alkalmazása: a SAS Financial Intelligence, a SAS Marketing Automation, a SAS Risk Dimensions, a SAS Web Analytics, a SAS Activity-Based Management, a SAS IT Management Solutions és a SAS Supplier Relationship Management. Mint a Forrester Research jelentése megjegyezte, a SAS új marketingautomatizálási megoldása megbonthatja a marketingautomatizálási szoftverek piacának jelenlegi erőviszonyait. A megoldással elért árbevétel-növekedés igazolja a Forrester véleményét.

A SAS 2004-ben belépett a teljesítménykezelés területére is: termékeivel a döntéshozók pontos és használható képet alkothatnak arról, hogy szervezetük mely részei működnek jól, melyekre kell jobban odafigyelni, és mik a gyengébb teljesítmény okai. A Butler Group szerint ezen a piacon a SAS a legjobb.

Páratlan analitikai képességeit iparági tapasztalatával ötvözve a SAS tovább bővítette iparág-specifikus megoldásainak körét többek között a banki szféra, a biztosítás, a kiskereskedelem, a biotechnológia, a telekommunikáció és a gyártás terén. A SAS pénzintézeti részlege olyan konkrét megoldásokat fejlesztett ki, amelyekkel a vállalatok alkalmazkodhatnak az új szabályozási környezethez. A SAS és a Marketmax tovább fokozza fejlesztési tevékenységét a kiskereskedelmi piacon: megoldásaival hatékonyabbá teszi az értékesítést, és gyorsítja a döntéshozatalt.

Kitekintés
A SAS tovább fogja erősíteni vezető szerepét az üzleti intelligencia megoldások piacán. A SAS9 Enterprise Intelligence Platformnak és a folyamatos továbbfejlesztéseknek köszönhetően a SAS megoldásai kiválóan integrálják a szervezetek adatait, és mindenki számára elérhető stratégiai vállalati erőforrássá teszik az elemzett adatokat.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés