Az amerikai Consumer Report egy igen nagyszabású kutatást végzett 2015 végén. A céljuk az volt, hogy kiderítsék, mely laptopmárkák termékei a legmegbízhatóbbak, azaz mi az, amit a felhasználóknak érdemes megvásárolni, ha hosszú távra terveznek. A felmérés során 58 ezer olyan tulajdonost kérdeztek meg, akik az elmúlt 5 évben vásároltak már valamilyen laptopot.
Kiderült, hogy a megkérdezettek 20%-a az elmúlt három évben már vitte valamilyen oknál fogva szervizbe a készülékét. Csalódást keltő, hogy az olyan, hazánkban is nagy népszerűségnek örvendő márkák, mint a Dell, a HP, az Asus, az Acer, a Lenovo és a Toshiba gépeinek körülbelül 18-19%-a hibásodott meg három év alatt. Jobban jártak a Samsung és Gateway tulajdonosok (ez utóbbi márka az Acer leányvállalata, hazánkban kevésbé ismert) hiszen az ő készülékeiknek csak a 16%-ánál mutatkozott valamilyen hiba. A legjobban az Apple felhasználók örülhetnek, a kaliforniai vállalat laptopjainak ugyanis életük első három évében mindössze a 10%-a hibásodott meg.
A MacBook családon belül az Air bizonyult a legmegbízhatóbbnak, ezeknél 7%-os a hibaarány. Üröm az örömben, hogy a Consumer Reports szerint az Apple modelljeinek az iparág többi tagjánál drágább a javíttatása, azaz bár ritkábban van gond a modellekkel, a hiba megoldása mégis több pénzt igényel majd.
Nem úgy tűnik azonban, hogy ez a felhasználókat annyira zavarná, a felmérésben ugyanis azt is megkérdezték, hogy ki mennyire elégedett a készülékkel. Megdöbbentő, hogy míg az Apple felhasználók 71%-a nyilatkozott pozitívan a számítógépéről, addig ugyanez az arány a többi PC esetén csak 28%.