Connect with us

Hirdetés

technokrata

Mobilbank és webkártya

Laptop

Mobilbank és webkártya

Továbbra is dinamikusan emelkedik a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma.

A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Távközlési Rt. – a Sun Microsystems Kft.-vel együttműködve – negyedévente felméri a vállalati Internet-használati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. Jelen összefoglalónkban a pénzügyi szektor Internet-gazdasággal összefüggő jellemzőit mutatjuk be.

Összefoglaló
2005 első félévének végén 781 ezer lakossági és közel 77 ezer vállalati ügyfél rendelkezett mobilbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel a hazai hitelintézeteknél. A megelőző egy év alatt a lakossági ügyfelek száma 15%-kal, a vállalati ügyfelek száma 32%-kal nőtt. A mobiltelefon-előfizetéssel rendelkezők 9,6%-a rendelkezett mobilbanki szolgáltatásokra vonatkozó szerződéssel. 2005. június 30-án körülbelül 55 ezer webkártya (kizárólag internetes fizetésre alkalmas kártya) volt használatban, ez 57%-kal több, mint egy évvel korábban.

Mobilbank
Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra (SMS értesítésekre és aktív mobiltelefonos szolgáltatásokra) szóló szerződéssel 2005. június 30-án 781 ezer lakossági és 77 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 15%-kal, egy év alatt pedig 44%-kal növekedett. A mobilbanki szolgáltatást igénybevevő vállalati ügyfelek száma egy negyedév alatt 9%-kal, 12 hónap alatt pedig 32%-kal nőtt.

A mobilbanki szolgáltatással rendelkező bankoknál az ilyen szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek aránya 14,5% volt a második negyedév végén, míg a vállalati ügyfelek 11,6%-a használta a mobiltelefont banki szolgáltatások igénybevételére.

A GKI előrejelzése alapján a lakossági mobilbanking ügyfelek száma az év végére 840 ezer fölé emelkedhet.

A mobiltelefon előfizetések száma (aktív SIM kártya) Magyarországon 2005. június 30-án meghaladta a 8,9 milliót, ez közel 9%-kal több az egy évvel korábbi adatnál. A felmérési adatok alapján a mobiltelefon-előfizetések közel 9,6%-ához kapcsolódott mobilbanki szolgáltatásokra vonatkozó szerződés.

Webkártya
Az internetes kereskedelem fejlődését segíthetik azok a virtuális bankkártyák, amelyek kizárólag Interneten keresztüli vásárlások lebonyolítására használhatók. Ezen úgynevezett webkártyák számának megadásával az online módon vásárló ügyfél kiküszöböli a saját bankkártya-számmal való visszaélés lehetőségét, hiszen elkülönült kártyaszámot használ az internetes vásárlásokra. A webkártyán elérhető pénzösszeget a tulajdonos tetszése szerint tudja változtatni, és általában csak a vásárlás lebonyolítását megelőzően helyez el pénzt a kártyán.

2005. június 30-án körülbelül 55 ezer webkártya (kizárólag internetes fizetésre alkalmas kártya) volt használatban, ez 3%-kal több mint egy negyedévvel korábban és 57%-kal több mint egy évvel korábban. A webkártyák száma folyamatosan emelkedik, de számuk még így is alacsony akár a lakosság számához, akár a bankkártyákhoz viszonyítva.

A kutatás
A felmérés 2005 szeptember-októberében történt a pénzügyi szférán belül önkitöltős kérdőívekkel megkérdezve a hitelintézeteket a 2005 második negyedéves adatokról és a várakozásokról. Mérlegfőösszeg alapján a bankok 57%-a a képviseltette magát a felmérésben.



Szólj hozzá!

További Laptop

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés