Connect with us

technokrata

Marketing ügynökségek és az online tér

marketing stratégia

Dotkom

Marketing ügynökségek és az online tér

Marketing ügynökségek és az online tér

Egy-két kattintás és mindent megtalálsz az Interneten! Ismerős, ugye? De honnan tudjuk, hogy tényleg azt találtuk-e meg, ami számunkra a legmegfelelőbb, legkedvezőbb, leghasznosabb?

Nos, magánemberként belefutunk néha nemkívánatos oldalakba és elveszhetünk a hiteltelen információk tengerében… Ha a keresés valamilyen termékre vagy szolgáltatásra irányul, szeretnénk róla a legtöbbet megtudni és a legjobbat megtalálni. A jó marketing mindennek a titka! A cégeknek, szolgáltatóknak is érdekük, hogy a megfelelő célközönséghez jussanak el, ezért igyekeznek jó szakemberekre, marketing ügynökségekre bízni a marketing stratégia kialakítását.

Marketing ügynökség – összehozza a feleket

Egy jó marketing ügynökség kicsit olyan, mint egy társkereső közvetítőiroda: a vevők és az eladók igényeinek és céljainak megfelelően segít a felek találkozását összehozni. Ezen túlmenően a potenciális vásárlókat döntéshelyzetbe hozza, és szerencsés esetben ráveszi a vásárlásra. Ez így nem tűnik túl bonyolultnak, pedig a háttérben nagyon sok dologra kell figyelni, és ezeket ésszerűen összehangolni, hogy végül a vevő és az eladó tényleg egymásra találjon, és ebből hosszú távú, sikeres partnerkapcsolat alakuljon ki.

A legtöbb marketingtevékenység manapság az online térben zajlik. Mivel ez a tér folyamatosan változik, az online marketing felépítésére szakosodott marketing ügynökségek mind naprakész, fejlődésre képes, rugalmas szakembereket igyekeznek alkalmazni. Egy igazán jó marketing ügynökség kiválasztása kincset érhet egy vállalkozásnak, a marketing stratégia kialakítása, a marketing tanácsadás pedig csak igazi csapatmunkával valósítható meg.

Digitális marketing

Az analóg leáldozóban van, még a marketing is digitális! De mit is jelent ez? Mi tartozik a digitális marketing elemei közé?

Tulajdonképpen minden olyan tudatos tevékenység, eszköz, ami egy terméket és egy szolgáltatót összehoz a digitális térben, és ezt valamilyen tervezés előzte meg. Nem egyszerűen reklámozást értünk ezen, mint sokan gondolják, ami legtöbbször valamilyen Google hirdetés formájában kerül a látókörünkbe. A hirdetési eszközök és platformok megfelelő kiválasztása, a kommunikáció, az e-mail marketing persze fontos része a digitális marketingnek.

Nem kevésbé fontos már a kezdetektől kitalálni, megbecsülni, hogyan és mi módon ér célba egy termék, mennyire van rá igény, mennyi legyen az ára. A legtöbb vállalkozás a versenyképesség megőrzése érdekében weboldalt vagy webáruházat hoz létre, melyeken a figyelemfelkeltő, informatív grafika tervezése és kivitelezése elengedhetetlen. Hogy a weboldalt minél többen megtalálják és a keresési listákon minél előrébb kerüljön, keresőoptimalizálást alkalmazhatunk, melyeket összehangolhatunk a weboldalon megjelenő blogokkal.

Az online felületeken viszonylag könnyű teszteket, méréseket végezni, melyek alapján marketing tanácsadásra kerülhet sor. A tanácsadás része a mért számok alapján megbeszélni a lehetséges és szükséges változtatásokat.

Marketing vagy reklám?

Ahogyan arról már szó volt, sokan keverik a marketing és a reklám fogalmát. A reklám egy marketing eszköz, tehát a marketing része. Mindkettő célja egy bizonyos termék eladása, de míg reklámon leginkább egy termékre vonatkozó „hírverést” értünk, mely vásárlásra ösztönöz (különböző hatásokkal szükségletet generál a lehetséges vásárlóban), addig a fentiekből kiderül, hogy maga a marketing egy nagyon összetett rendszer, folyamat, melyen belül különböző szakemberek összedolgozása hozza meg a kívánt eredményt – beleértve a reklámszakembereket is.

Összegzés

Mivel ma már természetes, hogy a kereskedelem szereplői, a szolgáltatások jó része elérhető az online térben, mindenkinek érdeke, hogy a számára legmegfelelőbb helyre „navigálódjon” és a legmegfelelőbb terméket érje el. A célközönség megtalálásában és a termékeladásban segíthet egy jó marketing ügynökség, melyben különböző területeken dolgozó munkatársak összehangolt munkája tehet sikeresebbé egy-egy vállalkozást. Érdemes tehát a marketing stratégia kialakításába bevonni a legjobbakat!

Tovább
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

ipad mini

Tablet

Friss külsővel érkezhet az iPad Mini

2021. június 14. hétfő
g-shock

SmartWatch

Íme a legújabb aranyszínű fém G-shock

2021. június 10. csütörtök
fényképezőgép kiválasztása
iphone 13

SmartPhone

Valószínűleg 3 új színben érkezik az iPhone 13

2021. június 9. szerda
harmony os

SmartPhone

Harmony OS + iOS 14 összehasonlítás

2021. június 7. hétfő

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu