Connect with us

technokrata

Online marketing kezdőknek 3 lépésben

online marketing kezdőknek

E-gazdaság

Online marketing kezdőknek 3 lépésben

Online marketing kezdőknek 3 lépésben

Az online marketing egy hatalmas, szinte beláthatatlan terület, amely folyamatos fejlődésben, mozgásban van. Ebben a cikkben egy kis segítséget szeretnénk nyújtani azok számára, akik kezdőként szeretnének stabil jelenlétet kialakítani vállalkozásuknak az online térben.

1. Saját weboldal: az alap minden további online marketinghez

Az online marketing talapzata egy saját honlap megléte. A saját honlapot nem tudja helyettesíteni semmi más, sem a Facebook, sem egyéb közösségi média csatorna.

Egy kezdő vállalkozásnak ezért első lépésben érdemes a saját honlap felépítésével kezdenie az online marketinget. Szerencsére, hála az egyre könnyebben használható tartalomkezelő-rendszereknek (CMS), ma már programozási tudás nélkül, akár saját magunknak is készíthetünk weboldalt jó minőségben.

A legkézenfekvőbb és legköltséghatékonyabb megoldás a saját honlap megvalósítására a WordPress, ami egy ingyenes CMS. Alapszinten viszonylag könnyű kitanulni a működését, ráadásul gyakorlatilag teljes egészében használható magyar nyelven.

Amire figyelni kell, hogy jó minőségű sablont válasszunk. A WordPress honlapoknál a sablon a felelős a weboldal külső megjelenéséért, a designért. Ajánlott egy jó minőségű, könnyedén testreszabható prémium sablont választani, mint amilyen például a Divi. Vizuális szerkesztőjével nagyon gyorsan és könnyen lehet gyönyörű honlapokat készíteni.

A WordPress fontos előnye, hogy könnyű hozzáértőt találni, ha segítségre van szükségünk, vagy teljes egészében ki szeretnénk szervezni a honlapkészítést. A piaci árak egy átlagos (nem webshop) weboldal esetén nagyjából 100 és 500 ezer forint között mozognak.

2. Ügyfelek szerzése keresőoptimalizálással

Ha kész a weboldal, el kell döntenünk, hogyan fogunk olvasókat, látogatókat szerezni rá. Alapvetően két megoldás létezik erre: a fizetett hirdetések (például PPC hirdetések – Facebook Ads, Google Ads) és a keresőoptimalizálás.

A keresőoptimalizálás (SEO) nagy előnye, hogy nem igényel folyamatos pénzbefeketést, és akár ingyen is elindulhatunk vele. A lényege, hogy a Google kereső működését kihasználva igyekszünk nagy számban látogatókat hozni a honlapunkra, ahol aztán ügyfelek, vásárlók kerülhetnek ki közülük.

Például, ha elsősorban gazdasági bűncselekményekkel foglalkozó ügyvédi irodánk van, akkor a cél az lesz számunkra, hogy amikor valaki “vesztegetés”, “sikkasztás”, stb. kifejezéseket írja be a Google keresőbe, a találati lista első helyein a mi honlapunkat találja.

A hatékony keresőoptimalizáláshoz két dolog kell nagyon: tudás és belefektetett munka.

A naprakész SEO tudást alapvetően két módon lehet gyorsan megszerezni: vagy SEO szakértőt kérünk fel mentorálásra, vagy elkezdünk SEO tanfolyamokat elvégezni.

A SEO munkát hatékonyan tudja támogatni egy jó SEO szoftver. Például nagyon okos program a SEO PowerSuite, amit ráadásul ingyenesen is ki lehet próbálni. Ár/érték arányban talán a legjobb választás, mert sokkal olcsóbban ad nagyon sokat, mint a nagyobb versenytársak (Ahrefs, Semrush, Moz).

3. Hírlevél marketing a konverziók növeléséért

A klasszikus marketing elmélet szerint 7 “érintésre” van szükség ahhoz, hogy valaki a potenciális érdeklődők közül vásárlóvá váljon. Azaz legalább hétszer kell találkoznia a honlapunkkal, hirdetéseinkkel, stb., mire elhatározza magát a cselekvésre.

Az online marketing egyik kulcskérdése ezért, hogyan tartjuk meg azt az érdeklődőt, aki egyszer már járt a honlapunkon, például mert a Google keresőben találkozott vele, de még messze van a vásárlástól.

Ha ügyesen keresőoptimalizálunk, akkor bőven lesz még lehetősége a keresőben találkozni a weboldalunkkal, és idővel akár fizető ügyféllé válhat. De érdemes más csatornákat, érintési pontokat is kipróbálni.

Erre szolgálnak például az úgynevezett remarketing hirdetések, ilyet kínál a két nagy PPC platform, a Google Hirdetések és a Facebook Ads is.

De hasonló jó szolgálatot tehet a hírlevél marketing is, aminek a nagy előnye a fizetett remarketing hirdetésekkel szemben – hasonlóan a SEO-hoz -, hogy teljesen ingyenesen is el lehet indulni vele.

A hírlevél marketing lényege, hogy a honlapunkon járó felhasználót feliratkoztatjuk a hírlevél listánkra. Mivel az email címét a legtöbb ember nem szívesen adja meg, ezért általában valamilyen “marketing csalit” ajánlunk fel a feliratkozásért cserébe. Ez lehet egy egyéni kedvezmény, de valamilyen különleges, más módon nem elérhető tartalom (esettanulmány, videó, stb.) is.

Miután feliratkozott, egy előre meghatározott stratégia mentén további tartalmakat, ajánlatokat osztunk meg hírlevelek segítségével a potenciális érdeklődővel. Alapszabály, hogy a hírlevél marketingben – az elterjedt gyakorlattal szemben – nem szabad spammel tömni a felhasználókat, hanem valódi értéket kell kínálnunk.

A hírlevél marketing fontos erénye, hogy nagyon jól automatizálható. Ha megfelelő szoftvert használunk, megszabhatjuk, hogy milyen szabályok mentén és milyen sorrendben kapja meg a feliratkozott felhasználó az előre elkészített hírleveles anyagokat.

Hírlevél marketinghez több komoly online platform közül választhatunk. Ingyenesen használható 1000, illetve 2000 ezer feliratkozóig a MailerLite és a Mailchimp. A használatukhoz angol tudás szükséges.

Milyen további online marketing csatornák léteznek?

Az eddig felsoroltakon túl is még egy sor online marketing eszköz segíthet elindulni az interneten a kezdő vállalkozásoknak.

A már említett PPC hirdetések mellett külön csatornaként határozhatjuk meg a videó marketinget, lassan önálló iparággá nő a közösségi média marketing (SMM), és persze van lehetőség influenszer kampányokat is indítani.

Írta: Jobbágy András (honlapszaki.hu)

További E-gazdaság

Hirdetés
Hirdetés

Népszerű

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

lush

Dotkom

Lelép a social-media felületekről a Lush

2021. november 24. szerda
oracle

Dotkom

Az Oracle megelőzte a Google-t

2021. november 23. kedd
edge
facebook

Dotkom

Jobban rendezhetjük hírfolyamunkat a Facebookon

2021. november 21. vasárnap
winamp

Műszaki-Magazin.hu