Connect with us

technokrata

Terjednek a “mindent bele” csomagok

Dotkom

Terjednek a “mindent bele” csomagok

Az üzleti szereplők maguk szeretnének-e ugyanattól a szolgáltatótól egyre több szolgáltatást igénybe venni, vagy a kínálati oldal tűnik egyre inkább eltökéltnek, hogy magához láncolja az ügyfeleket.

Ezekre a kérdésekre is keresi a választ a BellResearch friss magyar infokommunikációs jelentése.

Az ügyfelek részéről az okok alapvetően két szempontrendszer körül csoportosulnak. Ebből az első és talán leginkább kézenfekvő a kedvezmények kilátásba helyezése. Az elköteleződésért cserébe az ügyfelek többsége jogosan várja el, hogy minél jobban kötődik az adott szolgáltatóhoz, annál nagyobb és/vagy kiterjedtebb kedvezményrendszerben (általában díjkedvezményben) részesüljön. Sokaknak (ötből négy piaci szereplőnek) mindemellett az sem lényegtelen, hogy az ügyintézési folyamatok egyszerűsödhetnek (például egyetlen számla, egyetlen számlázási rendszer, átláthatóság), levéve ezzel a terhet a vállalati munkatársak válláról.

Látva az előbbieket, jogosan merül fel, miért van az, hogy 2009-ben még “csupán” a cégek 23 százaléka szerződött csomagolt távközlési szolgáltatásokra. A kérdés még akkor is fennáll, ha figyelembe vesszük, hogy a vállalatoknál már 40-50 százalék körüli a szolgáltatáscsomagok penetrációja. Bár maguk az operátorok is érdekeltek az együttes értékesítésben, sok termékük, szolgáltatásuk esetében nem használják ki a szerződések konszolidálásában rejlő lehetőséget. A dolgot nehezíti az ügyfelek részéről a kiszolgáltatottság és függés érzése, valamint az a hiányérzet, hogy egy bundled (csomagolt) konstrukció felvállalásával az egyes szolgáltatáselemekre vonatkozó esetleg kedvezőbb versenytársi ajánlatokról le kell mondaniuk.

Azok körében, akik már igénybe vesznek csomagolt szolgáltatásokat, a tipikus kombinációt – más fejlett országokhoz hasonlóan – Magyarországon is a vezetékes hang és a szélessávú internet jelenti (hazánkban az esetek több mint 80 százalékában ezek szerepelnek a csomagban). Az utóbbi évek trendjének megfelelően egyre gyakrabban integrálják a szerződésekbe a mobiltelefon-szolgáltatást is. A jövőben – ha minden üzleti szereplőnek lehetősége lenne rá – a szerződő felek közül minden második a mobilt is a csomag részévé tenné. A lehetőségek – a bevonható szolgáltatások – köre ennél természetesen szélesebb, azonban a kínálati oldal számára ma is nagy dilemma, hogy a kiajánlott konstrukciók meddig mehetnek el a komplexitás terén. Legyenek előre elkészített csomagok, amelyeknél az ügyfeleknek a fejlettségi szintjüknek és igényeiknek megfelelően már csak a szolgáltatásszintet kell kiválasztaniuk, vagy legyen minden elem opcionális, és döntse el mindenki maga, mi mindenre és milyen tartalommal tartana igényt. Az sem másodlagos, hogy a “hagyományos” távközlési szolgáltatások mellett az informatika milyen szinten integrálódhat ezekbe a csomagokba.

Nagy kihívás az ügyfelek oktatásaA kutatók szerint a csomagban foglalt szolgáltatások szélesítésének egyik legfontosabb gátja, hogy a cégek többsége – elsősorban a kisebb üzleti szereplők – sokszor nincs is tisztában azzal, hogy egy fejlett infokommunikációs szolgáltatás (például a szoftver mint szolgáltatás, a hostolt e-mail vagy a szerverszolgáltatás) miként lenne integrálható üzleti folyamataiba vagy éppen nem is tud az adott lehetőség létezéséről. A szolgáltatók számára a megfelelő szolgáltatáspaletta kialakítása mellett az ügyfelek „okítása” legalább ekkora kihívás – mutat rá a BellResearch elemzése.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

Kütyük

galaxy

SmartWatch

Bemutatkozik a Samsung Galaxy Watch3 Titanium

2020. szeptember 19. szombat
apple
xperia

SmartPhone

A Sony bemutatja az Xperia 5 II-t

2020. szeptember 18. péntek
panasonic RZ S500W füllhallgató
honor

SmartPhone

A Honor 9X Pro már elérhető Magyarországon

2020. szeptember 16. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki Magazin