Connect with us

Hirdetés

technokrata

Terjednek a “mindent bele” csomagok

Dotkom

Terjednek a “mindent bele” csomagok

Az üzleti szereplők maguk szeretnének-e ugyanattól a szolgáltatótól egyre több szolgáltatást igénybe venni, vagy a kínálati oldal tűnik egyre inkább eltökéltnek, hogy magához láncolja az ügyfeleket.

Ezekre a kérdésekre is keresi a választ a BellResearch friss magyar infokommunikációs jelentése.

Az ügyfelek részéről az okok alapvetően két szempontrendszer körül csoportosulnak. Ebből az első és talán leginkább kézenfekvő a kedvezmények kilátásba helyezése. Az elköteleződésért cserébe az ügyfelek többsége jogosan várja el, hogy minél jobban kötődik az adott szolgáltatóhoz, annál nagyobb és/vagy kiterjedtebb kedvezményrendszerben (általában díjkedvezményben) részesüljön. Sokaknak (ötből négy piaci szereplőnek) mindemellett az sem lényegtelen, hogy az ügyintézési folyamatok egyszerűsödhetnek (például egyetlen számla, egyetlen számlázási rendszer, átláthatóság), levéve ezzel a terhet a vállalati munkatársak válláról.

Látva az előbbieket, jogosan merül fel, miért van az, hogy 2009-ben még “csupán” a cégek 23 százaléka szerződött csomagolt távközlési szolgáltatásokra. A kérdés még akkor is fennáll, ha figyelembe vesszük, hogy a vállalatoknál már 40-50 százalék körüli a szolgáltatáscsomagok penetrációja. Bár maguk az operátorok is érdekeltek az együttes értékesítésben, sok termékük, szolgáltatásuk esetében nem használják ki a szerződések konszolidálásában rejlő lehetőséget. A dolgot nehezíti az ügyfelek részéről a kiszolgáltatottság és függés érzése, valamint az a hiányérzet, hogy egy bundled (csomagolt) konstrukció felvállalásával az egyes szolgáltatáselemekre vonatkozó esetleg kedvezőbb versenytársi ajánlatokról le kell mondaniuk.

Azok körében, akik már igénybe vesznek csomagolt szolgáltatásokat, a tipikus kombinációt – más fejlett országokhoz hasonlóan – Magyarországon is a vezetékes hang és a szélessávú internet jelenti (hazánkban az esetek több mint 80 százalékában ezek szerepelnek a csomagban). Az utóbbi évek trendjének megfelelően egyre gyakrabban integrálják a szerződésekbe a mobiltelefon-szolgáltatást is. A jövőben – ha minden üzleti szereplőnek lehetősége lenne rá – a szerződő felek közül minden második a mobilt is a csomag részévé tenné. A lehetőségek – a bevonható szolgáltatások – köre ennél természetesen szélesebb, azonban a kínálati oldal számára ma is nagy dilemma, hogy a kiajánlott konstrukciók meddig mehetnek el a komplexitás terén. Legyenek előre elkészített csomagok, amelyeknél az ügyfeleknek a fejlettségi szintjüknek és igényeiknek megfelelően már csak a szolgáltatásszintet kell kiválasztaniuk, vagy legyen minden elem opcionális, és döntse el mindenki maga, mi mindenre és milyen tartalommal tartana igényt. Az sem másodlagos, hogy a “hagyományos” távközlési szolgáltatások mellett az informatika milyen szinten integrálódhat ezekbe a csomagokba.

Nagy kihívás az ügyfelek oktatásaA kutatók szerint a csomagban foglalt szolgáltatások szélesítésének egyik legfontosabb gátja, hogy a cégek többsége – elsősorban a kisebb üzleti szereplők – sokszor nincs is tisztában azzal, hogy egy fejlett infokommunikációs szolgáltatás (például a szoftver mint szolgáltatás, a hostolt e-mail vagy a szerverszolgáltatás) miként lenne integrálható üzleti folyamataiba vagy éppen nem is tud az adott lehetőség létezéséről. A szolgáltatók számára a megfelelő szolgáltatáspaletta kialakítása mellett az ügyfelek „okítása” legalább ekkora kihívás – mutat rá a BellResearch elemzése.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés