Connect with us

Hirdetés

technokrata

“A táblagépek füstje egyelőre nagyobb mint a lángja”

Laptop

“A táblagépek füstje egyelőre nagyobb mint a lángja”

A forgalmazók szerint azt egyelőre nem lehet megmondani, hogy mi lesz a táblagépek kifutása, s azt sem, hogy ezek a ma oly népszerűnek tűnő készülékek hogyan változtatják meg a számítógéppiacot.

Fél-egy évet még várni kell arra, hogy kiderüljön, milyen hatást gyakorolnak a táblagépek (tablet) a számítógépek piacára – véli Miklósi Zsolt, a notebook.hu ügyvezető igazgatója, aki szerint alapvetően az Apple-be vetett hit és az újdonság ereje mozgatja a piacot, miközben a tabletet nem is az Apple találta ki, csak újradefiniálta. (A tábla-pc egy immár tízéves találmány, érintőképernyős, billentyűzettel ellátott, pc-kompatibilis eszköz.) Bár a tablet jelenleg szépen csipeget a netbook, a médialejátszó és a navigációs eszközök piacából is, önmagában egyiket sem képes helyettesíteni, így egyelőre az sem látszik, hogy tartósan piacképes-e. Miklósi Zsolt szerint ma még nem tudni, milyen irányba fogja mozgatni a piacot, mitől fog elvonni, annál is inkább, mert idővel megjelentek a Apple-éhez hasonló képességekkel rendelkező, de annál jóval olcsóbban – 30-40 ezer forintért – beszerezhető készülékek. A legvalószínűbb szcenárió, hogy a termékkör kettéválik; lesz egy igen olcsó, billentyűzet nélküli verzió és egy, az eredeti tábla-pc-khez igen hasonlatos, billentyűzettel ellátott, pc-kompatibilis kivitel. Ez utóbbira jó példa a mostanság megjelent, kereten belül forgatható kijelzőjű, Dell által gyártott mutáns is (Dell Sparta vagy más néven Inspiron Duo).

A táblagépek füstje egyelőre nagyobb mint a lángja – fogalmazott lapunk kérdésére Várkonyi Balázs, az Extreme Digital (ED) Zrt. ügyvezető igazgatója. A táblakészülékek az ED tapasztalatai szerint a net- és notebookoktól nem vesznek el forgalmat Magyarországon, és sokak várakozása ellenére Várkonyi úgy véli, ezeknek kizárólag második eszközként lesz szerepe hazánkban. A tábla-pc-k térhódítása ugyanakkor minden jel szerint folytatódik idén, párhuzamosan az okos telefonok terjedésével. Utóbbiak hozzájárulnak a bárhol és bármikor elérhető internet szemlélete kialakulásához, amivel a magyar vásárlók többsége még csak ismerkedik. Az év végére komoly felfutást vár az táblagépek forgalmában az ED, a jelentős áresés, illetve a piac gyártói oldalának bővülése, kiegészülése miatt. Az iPad kimagasló sikerét Várkonyi szerint az okozza, hogy az Apple termékeit használók “egy generációval az átlag előtt” állnak digitális szokásaikban. A hagyományos értelemben vett – kizárólag internetezésre használatos, komolyabb hardver nélküli – netbookok nem találták meg helyüket a magyar piacon, helyettük a tévesen így nevezett, kisebb notebookok népszerűsége nőtt, jellemzően nem második eszközként. A múlt év első másfél hónapjában a hordozható számítógépek 21 százaléka volt netbook az ED eladásaiban, arányuk ez évben 10 százalék. Idén február közepéig az előző év hasonló időszakához képest a notebookok forgalma darabszámra 20 százalékkal nőtt, a netbookoké 40 százalékkal csökkent. Várkonyi szerint jelenleg az értékesített hordozható számítógépek öt százaléka tábla-pc.



Szólj hozzá!

További Laptop

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés