Connect with us

Hirdetés

technokrata

Kezdünk tisztában lenni az internetezés veszélyeivel

Dotkom

Kezdünk tisztában lenni az internetezés veszélyeivel

Azért még sokan bedőlnek a nigériai kamu hercegnek és a hamis felhívásoknak a Facebookon.

A számítógép- és mobileszköz-felhasználók egyre nagyobb hányada van tudatában a biztonsági intézkedések szükségességének, de a legújabb veszélyek felismerésében még nagy hiányosságok vannak – derül ki Kaspersky Lab antivírus szoftverfejlesztő és az O+K Research piackutató cég közös felméréséből.

A kiberbűnözők elsősorban az online banki és fizetési szolgáltatások, illetve webáruházak bejelentkezési adatait akarják megszerezni. A felmérés megállapításai szerint az adathalász üzenetek túlnyomó többsége a két legelterjedtebb internetes kommunikációs csatornán keresztül, azaz elektronikus levél, vagy közösségi oldalakon közzétett üzenet formájában jut el a potenciális áldozatokhoz, de a felhasználók felének nehézséget okoz ezek felismerése.

A felmérésébe bevontak fele találkozott már gyanús levelekkel a közösségi oldalakon vagy emailben. A felhasználók 47 százaléka kapott már gyanús linkeket vagy csatolmányokat tartalmazó üzeneteket, 29 százalékuk pedig bizalmas információt kérő levelet valamely bank nevében. A számítógép-felhasználók 86 százaléka ellenőrzi rendszeresen email üzeneteit, 73 százaléka van jelen közösségi oldalakon, és 54 százaléka rendszeresen folytat internetes csevegést okostelefonján. A személyi számítógépen pénzügyi műveleteket végrehajtó felhasználók aránya megközelíti a közösségi oldalakon jelen lévők arányát.

A felhasználók 26 százaléka ismerte be, hogy fertőzést okozó mellékletet nyitott meg, és 13 százaléka azt, hogy meg is adta személyes adatait. A felmérést a két cég 11 ezer, Latin- illetve Észak-Amerikában, a Közel-Keleten, Ázsiában, Európában és Afrikában élő felhasználó körében végezte. (MTI)



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés