Connect with us

technokrata

Új cég védi a Renault F1 csapat szuperszámítógépét

Laptop

Új cég védi a Renault F1 csapat szuperszámítógépét

A ING Renault F1 Team új szuperszámítógépe, a Mistral, az APC InfraStruXure Hot Aisle Containment Solution (HACS) megoldását használja áramellátási és hűtési igényeinek kiszolgálására, jelentette be az APC by Schneider Electric, az integrált kritikus energiaellátási és hűtési megoldások piacvezető szállítója. Az új szuperszámítógéppel egy “virtuális szélcsatornát” hoznak létre, amelyben számítógépes áramlástani szimuláció (CFD) segítségével vizsgálhatók az aerodinamikai jellemzők.

Mivel a teljesítményelőny ezredmásodpercekben mérhető, az ING Renault F1 Team folyamatosan invesztál a kutatás-fejlesztésbe, amelynek célja, hogy a teljes versenyévad során zajló fejlesztésekkel a legtöbbet hozzák ki a versenyautóból. Mivel egy F1 autó aerodinamikai tulajdonságai óriási eltéréseket okozhatnak a köridőben, nemcsak az egyenesen haladás során, hanem a kanyarokban és az előzések során is, a rendelkezésre álló rendszer nem bizonyult elegendőnek a további fejlesztésekhez, ezért felvetették annak ötletét, hogy egy újabb szélcsatornát alakítsanak ki a létesítményben. Bár a legtöbb aerodinamikai fejlesztést a szélcsatornában végzik, a kapacitáskorlátok nem engedték a nagyobb teljesítmény eléréshez szükséges létesítménybővítést. A csapat úgy döntött, hogy az erőforrásokat új számítógépes aerodinamikai kutatóközpontba fektetik be, azaz a szimulált “virtuális szélcsatorna” lehetőségeit bővítik.

Az ING Renault F1 Team belső informatikai részlegét kérték fel, hogy fejlesszenek ki egy szuperszámítógépet, a CFD alkalmazást futtató Mistralt, valamint egy ezt befogadó új létesítményt, amely erőteljes áramellátási és hűtési erőforrások­kal rendelkezik. Korábban, amikor a vállalati informatikát egy konszolidációs projekt keretében új adatközpontba költöztették, a csapat az APC by Schneider Electric InfraStruXure Hot Aisle Containment Solution (HACS) megoldását választotta az infrastrukturális igények kiszolgálásához.

Azért esett a választás az InfraStruXure Hot Aisle Containment Solution (HACS) megoldásra, mert lehetővé tette, hogy az adatközpont megfeleljen egy jól áttekinthető követelményrendszernek: legyen bővíthető és skálázható annak érdekében, hogy a növekvő informatikai állományt képes legyen kiszolgálni. Emellett, az informatikai részleg számára mindig látható legyen a rendelkezésre álló kapacitás és tegye lehetővé az összes informatikát kiszolgáló berendezés felügyeletét, vezérlését, mint pl. a szünetmentes áramforrások, tehát olyan infrastruktúra felügyeleti rendszer tartozzon hozzá, amely nem csak a terem hőmérsékletét és páratartalmát képes nyomon követni. Az új adatközpontot a “megbízható látványosság” szlogennel jellemezték, és az itt szerzett pozitív tapasztalatok miatt, elsők között született meg a döntés, hogy APC megoldást válasszanak az új “CAR-központ” kialakításához is.

Az ING Renault F1 Team és az APC szorosan együttműködve tervezték meg a Mistral által igényelt áramellátást és hűtést szolgáltatni képes terem kialakítását, és állították össze a szükséges berendezéseket. Az új szuperszámítógép több mint 4000 processzormagot tartalmaz, és jelenleg ez a legnagyobb ilyen gép, amelyet a Forma 1 világában használnak. A Mistral számítási kapacitása a szuperszámítógépek 500-as toplistáján az első 100 között szerepel. Az új CAR-központ építése 9 hónapot vett igénybe, és a felszerelése teljesen zökkenőmentesen zajlott. Az APC a sorrendben érkező 112 raklapnyi berendezés beszállítását, beszerelését és beüzemelését óramű pontossággal, alig több, mint 2 hét alatt végezte el, ráadásul ehhez csak 4 szerviz mérnökre volt szükség.



Szólj hozzá!

További Laptop

Népszerű

Technokrata a Facebookon

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki Magazin