Connect with us

Hirdetés

technokrata

Négy év alatt megtöbbszörözte piaci részesedését a Lexmark Magyarországon

Laptop

Négy év alatt megtöbbszörözte piaci részesedését a Lexmark Magyarországon

Átrendeződő nyomtatópiac Amerika és Nyugat-Európa után Magyarországon is?

A Lexmark 1991-es megalakulása óta nyomtatókat, és nyomtatással kapcsolatos megoldásokat fejleszt, gyárt és értékesít. A vállalat közel 4 éve van jelen termékeivel a magyar piacon. 2001-ig csak nagykereskedőin keresztül képviseltette magát, 2001. decemberében CEEmark Hungary Kft. néven vegyesvállalati formában képviseleti irodát irodát nyitott Budapesten. A CEEmark Hungary létrehozásával két célt kíván elérni a cég: még jobban kiszolgálni a magyar felhasználókat, és erősíteni helyi piaci jelenlétét. A vállalat azonban nem csak a nyomtatási megoldások szállításában érdekelt, hanem kapcsolódó szolgáltatásként tanácsadóként segíti a költséghatékony üzemeltetés kialakítását.

„Az üzleti modell nem változik, a termékeket továbbra is a nagykereskedőktől, illetve a viszonteladóktól lehet megvásárolni. – adta tudtunkra Barabás György, a CEEmark Hungary ügyvezető igazgatója – A Lexmark az elmúlt néhány évben megtöbbszörözte magyarországi piaci részesedését. Ma már méltó és preferált versenytársa a piac többi résztvevőjének.”

A Lexmark összesített piaci részesedése Amerikában és Nyugat-Európában a második legnagyobb, közvetlenül a HP után. Magyarországon a tintasugaras nyomtatók piacán (2002-es IDC adatok szerint) 12%-os részesedésével a 3-4. helyen áll. A lézernyomtatóik értékesítési adatai szerint negyedik.

Magyarországon elsősorban a nagyvállalatoknak és a kis, otthoni felhasználóknak szállítanak termékeket, de Barabás György elmondása szerint az állami szektor érdeklődése is jelentős. Mindenesetre a Lexmark bizalma töretlen a magyar piac iránt, hiszen a hosszú távú tervek között szerepel egy magyarországi gyár felépítése is.

Ellentétben a legtöbb más nyomtató gyártóval, a Lexmark saját technológiával rendelkezik. Így függetleníteni tudja magát más cégek technológia fejlesztési lehetőségeitől és eredményeitől, valamint azok konjunkturális helyzetétől. Ezáltal elkerülheti a technológiai, és csökkentheti a konjunkturális kiszolgáltatottságot, és így megbízhatóbb partnere tud lenni felhasználóinak.

„A nagyon intenzív kutatási-fejlesztési tevékenység eredményeként a Lexmark rengeteg szabadalommal rendelkezik – nyilatkozta Dee Allott, a Lexmark európai igazgatója –, és számos olyan technológiai újítás lelhető fel az iparágban, amelyet a Lexmark jelentett be elsőként a piacon. A Lexmark közel ezer iparági díjjal rendelkezik, és a gazdasági sajtó is rendszeresen elismeréssel nyilatkozik a vállalat eredményeiről. A Lexmark tagja a Fortune 500-nak, vagyis a világ 500 legnagyobb vállalta között tartják számon, és megtalálható a világ legkedveltebb vállalatainak listáján is.”



Szólj hozzá!

További Laptop

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés