Connect with us

Hirdetés

technokrata

Nőtt a vezetékes szélessávú előfizetők száma

Dotkom

Nőtt a vezetékes szélessávú előfizetők száma

Az elmúlt évben 16 százalékkal 1,537 millióra nőtt Magyarországon a vezetékes szélessávú előfizetések száma, közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH). Az ADSL és kábelmodemes előfizetések száma 2007 végén 1,327 millió, 2006 végén pedig 994 volt.

Az NHH gyorsjelentése az egykori monopolszolgáltatók, a vezető alternatívszolgáltatók, és a négy legnagyobb kábeltelevíziós társaság önkéntes adatközlésére épül. A hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma 2008 decemberében 0,5 százalékkal 795 ezerre nőtt, míg a gyorsjelentésben szereplő négy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató (UPC, T-Kábel, Fibernet, DIGI) szélessávú internet-előfizetőinek száma 1,86 százalékkal 534 ezerre emelkedett.

A gyorsjelentésben szereplő négy kábelszolgáltató részesedése a teljes kábelmodemes piacon mintegy 70 százalékos, így a szélessávú internetszolgáltatásra kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma országosan 742 ezerre emelkedett december végére. A kábelmodemes előfizetések száma egy év alatt 27,4 százalékkal nőtt, míg az ADSL előfizetések száma 6,7 százalékkal nőtt.

Az NHH becslései szerint a vezetékes szélessávú és a vezeték nélküli internet előfizetések száma 2008 végén meghaladta a 2,2 milliót. 2008-ban a szélessávú piac bővülése mellett folytatódott a bekapcsolt vezetékestelefon-vonalak számának csökkenése is. Az elmúlt év végén ezek száma 3,094 millió volt, az egy évvel korábbi 3,251 ezer után.

Decemberben a bekapcsolt vezetékestelefon-vonalak száma 13 ezerrel csökkent és a 100 lakosra jutó hangátviteli csatornák száma a 2007. decemberi végi 32,34 és a november végi 30,97 után 2008 végén 30,84 lett. A háztartások telefonellátottsága az egy évvel korábbi 64,39 és a 2008. novemberi 61,51 százalék után 2008. december végén 61,27 százalék volt.

Decemberben a kezdeményezett hívások időtartama 533 millió perc volt, 7 millióval több, mint novemberben. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama az előző havi 169,3 percről 172,1 percre emelkedett, míg a hívások átlagos hossza maradt 3,23 perc.

A fogyasztók decemberben hívásaik 8,26 százalékát kezdeményezték közvetítőválasztáson keresztül, így miként októberben és novemberben is, összesen 44 millió percet telefonáltak ezen a módon, annak ellenére, hogy ezt a szolgáltatást a novemberi 581 ezer után csak 525 ezren vették igénybe.

A számhordozhatóság keretében a szolgáltatók között decemberben 9 161, az elmúlt évben pedig összesen 76 434 szám mozgott. Az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004 januárja óta 331 085 számot hordoztak.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés