Connect with us

Hirdetés

technokrata

Hogy segít a hálózati intelligencia a kiskereskedelemben?

Dotkom

Hogy segít a hálózati intelligencia a kiskereskedelemben?

Az elsősorban drogériai termékeiről ismert dm a Cisco intelligens hálózati eszközeivel újította meg informatikai rendszerét. A fejlesztés nagyobb megbízhatóságot, hatékonyabb működést és alacsonyabb költségeket eredményezett a bolthálózat működésében.

A dm számítógépes rendszere napi szinten követi az üzletek eladásait, és az áruk fogyása alapján ad fel rendelést a központ felé, amelyet a központi raktár teljesít. Az üzletek csupán egy-két napos raktárkészletet tartanak, míg a központi raktár legalább háromhetes készlettel rendelkezik, így biztosítva az üzletek zavartalan ellátását. A vállalat felgyorsult működéséhez a biztonságos, magas rendelkezésre állású informatikai hálózat ma már elengedhetetlen.

A dm-nél az informatikai fejlesztések közel egy évtizede töretlenül folynak. A boltokban a 2000-es évek elejétől használt ISDN kapcsolatot 2005-től ADSL váltotta fel, így mára minden üzlet – ahol ez technikailag lehetséges – 3 mbps/192 kbps-os hálózati csatlakozással rendelkezik.

Korábban a dm üzleteiben nagyon egyszerű és kis méretű hálózat működött, amely két POS terminálból (pénztárgép) és egy back office PC-ből épült fel. Ezekhez később az ADSL router csatlakozott, így összességében négy aktív hálózati eszköz alkotta a helyi hálózatot. Közöttük kezdetben egy nagyon egyszerű hub, majd később egy 8 portos minikapcsoló biztosította a kapcsolatot.

A bolti hálózatokban idővel újabb, a céges hálózathoz kapcsolódó eszközök jelentek meg – közéjük tartozik a rendkívül nagy rendelkezésre állást igénylő kioszk, amely a dm üzleteiben árusított, gyógyszertárakon kívül értékesíthető gyógyszerekről ad információt a törvényben meghatározott módon. Emellett felmerült az igény olyan helyi vezeték nélküli kézi adatrögzítő eszközök csatlakoztatására is, amelyek az áruk kezelésével, az árumozgás monitorozásával kapcsolatos feladatokban segítik az üzletek dolgozóit. Egyben azt is meg akarták oldani, hogy az üzleteket látogató alkalmazottak vezeték nélküli kapcsolaton keresztül csatlakozhassanak a vállalati hálózatra.

A távoli felügyeletnek köszönhetően a dm szakemberei belelátnak az eszközökbe, észlelhetik, és sokszor távolról megoldhatják a problémát. Ha mégis ki kell szállni, akkor információval segíthetik az ott folyó munkát, így a helyszínen nem kell időt vesztegetni a probléma feltárásával. A hálózat nagy rendelkezésre állása a kiszolgálás színvonalát is biztosítja, mivel az üzemeltetők mellett a bolti dolgozók munkájához is fontos támogatást ad. Ha kiesne a rendszer, az üzletben nem tudják folytatni a munkát, amit túlórában kellene pótolniuk.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés