Connect with us

Hirdetés

technokrata

Kisebbek lesznek az áruházak

Dotkom

Kisebbek lesznek az áruházak

Eddig hétszázmillió forintnyi költségcsökkentést hajtott végre az Electro World Magyarország Kft. tulajdonosa, amely épp tíz hónapja tőkésítette fel az elektronikai kereskedelmi láncot. Újratárgyalta az áruházak eltúlzott bérleti díjait és új beszállítói szerződéseket kötött.

Az adósságainkat – a tulajdonoscsere alatt – letudtuk, ami lényegében pozitív fejlemény – mondta lapunknak Polgár Csaba ügyvezető igazgató, ám hozzátette: a költségracionalizálásuk egyelőre nem győzte meg a bankokat, így továbbra sincs pénzintézeti finanszírozási hátterük, ez pedig csak szűkös mozgásteret ad a láncnak. A beszállítói háttér adott, kétszáz – Polgár szerint korrekt – szállítói szerződésük áll, amelynek lényege, hogy a termékek 80 százalékát magyar hátterű, hazánkban működő gyártóktól és nagykereskedőktől szerzik be, maguk mögött tudva az Electro World Magyarország korábbi tulajdonosa, a Dixons-csoport meglehetősen előnytelen beszerzéspolitikáját. (A magyar lánc a korábbi tulajdonos brnói központjából rendelt, nem túl előnyös áron, kihagyva a magyar beszállítókat. A cég legnagyobb vesztesége ezen a központosított beszerzésen képződött, jóllehet a cseh központ forgalmát erősen növelte.) Polgár Csaba elmondta, a piac nehézkes, a beszállítók nem mérik bőkezűen a készletekhez köthető kedvezményeket, és tavaly a versenyben lépést tartva – a nyári és őszi akciók során – kénytelenek voltak lemondani néhány termék árréséről. Ezzel a lépéssel, ha nehezen is, de képesek megőrizni a likviditást. Polgár Csaba szerint szép eredményt értek el a nyereségességben, három százalékkal nőtt a margin és növelni tudták piaci részesedésüket is. A GfK Hungária Piackutató adatai szerint a cég 50 százalékkal növelte a fehéráru-piacon a meglévő részesedését és 45 százalékkal a barna áruk (szórakoztató elektronika) szegmensében. Az it-termékeknél 60 százalékos volt a piacirészesedés-növelés, egyedül a telekommunikációs eszközök területén mutatkozott 20-25 százalékos piacvesztés. (Az impozáns adatok abból is erednek, hogy a Dixons ideje alatt az Electro World piaci részesedése 2009 elejére minimálisra csökkent, vagyis a bázisok alacsonyak voltak.)Az Electro World Magyarország költségszerkezetének racionalizálása nem áll le, a cég terveiben az áruházak méretének csökkentése szerepel. Polgár Csaba “egészséges méretű”, 2500-3000 négyzetméteres üzletek kialakítását említette. A redukció elsősorban a régi kilenc áruházra vonatkozik. Ezzel együtt a kisebb alapterületen nagyobb választékot kívánnak bemutatni. Hozzátette, az üzletek méretének csökkentése nem érinti a munkaerőt.

A brit Dixons tavaly áprilisban szállt ki a magyar Electro World-láncból. A vevő az EW Electro Retail Ltd ciprusi vállalkozás, amely Szarkadi Loránd – a román TechnomarketDomo elektronikai lánc tulajdonosa – nevéhez köthető. A vételár egy euró volt és a cég adósságainak átvállalása, amire tavaly egymilliárdot költöttek, egy kétmilliárdos tőkeemeléssel egyidejűleg. 2009-ben 3,7 milliárdos volt a teljes veszteség.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés