Connect with us

technokrata

Zuhanó árak: az LCD nálunk is tarol

Smart home

Zuhanó árak: az LCD nálunk is tarol

Európában is megfordult a trend: már több LCD TV-t adnak el, mint CRT-t.

Hétfőn tette közzé jelentését a kijelzőpiacok figyelésével foglalkozó Displaysearch. Közlése szerint 2006 harmadik negyedévének vékonypaneles televíziókra vonatkozó értékesítési adatai közel 100 százalékkal múlták felül a tavalyi év hasonló időszakát. Ezalatt a három hónapos időszak alatt 10,8 millió folyadékkristályos kijelzőre alapuló televízió hagyta el a gyárakat, ami egyértelműen jelzi a növekedést – mégpedig elsősorban a katódsugárcsöves TV-k kárára.

Európa ráadásul (kivételesen) előrébb jár a technika adoptálásában: a harmadik negyedévben nálunk már több LCD-s televízió talált gazdára, a hagyományos készülékekhez képest; míg az Egyesült Államokban a váltás a negyedik negyedre húzódik át, állítják a Displaysearch-nél. Ez azonban egy egyre gyorsabban növekvő elfogadottságot jelent; az intenzíven emelkedő keresletet elsősorban a folyamatos árcsökkentések élénkítik. Segíti a trendet a HD-s (high definition) felbontású videotartalmak népszerűbbé válása is, és nemcsak a Blu-ray Disc és a HD-DVD médián megjelenő filmek révén: a televíziós csatornák tulajdonosai is kezdenek belekóstolni a nagyfelbontású műsorszórásba.

Egy másik szegmens korlátait is döntögeti az LCD: a nagyméretű kijelzők területén hagyományosan vezető plazmatévék királysága sem védett már. Habár Észak-Amerikában még nagyobb ütemben növekszik a plazmakijelzők értékesítése (38 százalékkal, szemben a folyadékkristályos display-ek 35 százalékával), a Föld más tájain már ez a trend is megfordult. Eddig ugyanis az LCD-k nem voltak képesek azokat a minőségi feltételeket produkálni nagy méretben, mint a plazmák, ám a folyamatosan fejlődő technológiának köszönhetően mára a 40 colos képátlójú tévéknél is dominanciára törekednek, az 50 colos vagy ennél nagyobb méretű kijelzőknél pedig megvetették a lábukat. Az ebben a szegmensben való nagyobb térhódítást a jövő évre teszik a piackutatók.

Nem maradt más választásuk a plazmakijelzők gyártóinak, mint az árcsökkentés. Ám a kijelzők még így is jóval drágábbak, mint egy hagyományos, katódsugárcsöves televízió esetében. A felmérés azonban arra is rávilágított, hogy az emberek mostanában hajlandóak többet áldozni (lapos)tévéjükre (melynek átlagárát 548 dollárra becsülte a Displaysearch), mint évekkel korábban. Ennek oka, hogy egyre népszerűbbé válik a sikkesnek tűnő keskeny kijelző a szobákban – a vásárlók pedig úgy érzik, a modernebb technológia megéri a több pénzt.



Szólj hozzá!

További Smart home

Népszerű

Technokrata a Facebookon

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki Magazin