Connect with us

Hirdetés

technokrata

Zuhanó árak: az LCD nálunk is tarol

Smart home

Zuhanó árak: az LCD nálunk is tarol

Európában is megfordult a trend: már több LCD TV-t adnak el, mint CRT-t.

Hétfőn tette közzé jelentését a kijelzőpiacok figyelésével foglalkozó Displaysearch. Közlése szerint 2006 harmadik negyedévének vékonypaneles televíziókra vonatkozó értékesítési adatai közel 100 százalékkal múlták felül a tavalyi év hasonló időszakát. Ezalatt a három hónapos időszak alatt 10,8 millió folyadékkristályos kijelzőre alapuló televízió hagyta el a gyárakat, ami egyértelműen jelzi a növekedést – mégpedig elsősorban a katódsugárcsöves TV-k kárára.

Európa ráadásul (kivételesen) előrébb jár a technika adoptálásában: a harmadik negyedévben nálunk már több LCD-s televízió talált gazdára, a hagyományos készülékekhez képest; míg az Egyesült Államokban a váltás a negyedik negyedre húzódik át, állítják a Displaysearch-nél. Ez azonban egy egyre gyorsabban növekvő elfogadottságot jelent; az intenzíven emelkedő keresletet elsősorban a folyamatos árcsökkentések élénkítik. Segíti a trendet a HD-s (high definition) felbontású videotartalmak népszerűbbé válása is, és nemcsak a Blu-ray Disc és a HD-DVD médián megjelenő filmek révén: a televíziós csatornák tulajdonosai is kezdenek belekóstolni a nagyfelbontású műsorszórásba.

Egy másik szegmens korlátait is döntögeti az LCD: a nagyméretű kijelzők területén hagyományosan vezető plazmatévék királysága sem védett már. Habár Észak-Amerikában még nagyobb ütemben növekszik a plazmakijelzők értékesítése (38 százalékkal, szemben a folyadékkristályos display-ek 35 százalékával), a Föld más tájain már ez a trend is megfordult. Eddig ugyanis az LCD-k nem voltak képesek azokat a minőségi feltételeket produkálni nagy méretben, mint a plazmák, ám a folyamatosan fejlődő technológiának köszönhetően mára a 40 colos képátlójú tévéknél is dominanciára törekednek, az 50 colos vagy ennél nagyobb méretű kijelzőknél pedig megvetették a lábukat. Az ebben a szegmensben való nagyobb térhódítást a jövő évre teszik a piackutatók.

Nem maradt más választásuk a plazmakijelzők gyártóinak, mint az árcsökkentés. Ám a kijelzők még így is jóval drágábbak, mint egy hagyományos, katódsugárcsöves televízió esetében. A felmérés azonban arra is rávilágított, hogy az emberek mostanában hajlandóak többet áldozni (lapos)tévéjükre (melynek átlagárát 548 dollárra becsülte a Displaysearch), mint évekkel korábban. Ennek oka, hogy egyre népszerűbbé válik a sikkesnek tűnő keskeny kijelző a szobákban – a vásárlók pedig úgy érzik, a modernebb technológia megéri a több pénzt.



Szólj hozzá!

További Smart home

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés