Connect with us

Hirdetés

technokrata

Magyar diákok sikere a Microsoft Imagine Cup versenyén

Laptop

Magyar diákok sikere a Microsoft Imagine Cup versenyén

Véget ért a Microsoft Párizsban megrendezett Imagine Cup világversenyének döntője, amelyen több magyar siker is született. Idén a világ környezetvédelmi problémáinak enyhítésére kellett megoldásokat keresni.

A hatodszor megrendezett Microsoft Imagine Cup világversenyen főiskolás és egyetemista diákok mérhetik össze tudásukat, s kreativitásuk segítségével olyan technológiai megoldásokat alkothatnak, amelyek segítenek a világ legégetőbb társadalmi kihívásainak kezelésében. Idén a Képzelj el egy olyan világot, ahol a technológia révén fenntarthatóvá válik a környezet! címmel kiírt versenyfeladat szerint a világ környezetvédelmi problémáinak enyhítésére kellett megoldásokat alkotni.

Az Imagine Cup 2008 világdöntőjében összesen 61 ország és régió 124 csapata, azaz 370 diák versenyzett a 240 ezer dolláros fődíjért, a következő kilenc kategóriában: szoftvertervezés, beágyazott fejlesztés, játékfejlesztés, Hoshimi Projekt (programozási csata), informatikai kihívás, algoritmusok, fotográfia, rövidfilmkészítés és felhasználói felület tervezése. A közép- és kelet-európai diákcsapatok ismét megmutatták, hogy képesek kibővíteni az innováció fogalmát, és a legtöbb kategóriában dobogós helyezést értek el a versenyen. A régió csapatainak teljesítményét kilenc kategóriában 13 díjjal, illetve öt teljesítménydíjjal jutalmazták.

A magyar DigitalMania csapatban Zöld László, Orosz Gergely, Orosz Bálint és Kapui Ákos képviselte Magyarországot, és Green Watering című projektjükkel harmadik helyezést értek el szoftvertervezés kategóriában. Emellett egyike lettek annak a hat csapatnak, amelyek részt vehetnek a Microsoft és a British Telecommunications Plc (BT) Imagine Cup Innovation Accelerator nevű programjában, amelynek során intenzív üzleti és technológiai tréningben részesülnek a csapatok tagjai. A DigitalMania csapat célja az volt, hogy minimalizálják a mezőgazdasági és magáncélú öntözéshez kapcsolódó vízfelhasználást. Méretezhető komplexitású rendszert fejlesztettek ki, így azt mezőgazdasági üzemek és háztartások egyaránt használhatják. Rendszerük rendkívül könnyen telepíthető, és a talajnedvesség-figyelő funkcióval, a könnyen érthető és módosítható szabályozórendszerrel, az internetről letöltött további időjárási adatokkal 15-50 százalékkal csökkenthető a vízfelhasználás, attól függően, hogy korábban milyen mértékben használtak korszerű eszközöket.

Egyéni versenyben a mindössze 19 éves Szebeni Szilveszter az előkelő második helyezést érte el algoritmus kategóriában. A frissen érettségizett fiatalember – akinek titkos vágya, hogy jövőre az első díjat vehesse át – a BME mérnök-informatikus szakán kívánja folytatni tanulmányait. A tavalyi versenyen szintén kiváló, harmadik helyezést ért el, ugyanebben a kategóriában.

Büszkeséggel tölt el, hogy a magyar fiatalok mind egyénileg, mind csapatban is kiemelkedő teljesítményt nyújtottak és ilyen nagyszerű helyezést értek el! Az innováció és a tehetség kulcsfontosságú szerepet játszik a gazdaság fellendülésében, melynek a most felnövő generáció lehet a záloga. Ezért is kiemelten fontos ez a mostani eredmény – mondta Drajkó László, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója. A Microsoft Imagine Cup egyik célja, hogy felfedezze azokat a tehetségeket, akik akár teljesen új szemszögből közelíthetnek meg világméretű problémákat. Hiszünk abban, hogy a magyar diákok is méltó résztvevői lesznek ma is és a jövőben a hasonló megmérettetéseknek.

A versenyt jövőre Egyiptomban rendezik, a témája: Képzelj el egy világot, ahol a technológia segít a jelen legnagyobb problémáinak megoldásában. A diákoknak az évezred legfontosabb fejlesztési céljait kell segíteniük, konkrétan az ENSZ nyolc kitűzött millenniumi céljainak egyikére – beleértve például a szegénység vagy az AIDS terjedésének csökkentését – kell megoldást keresniük.

Nagyon élvezzük, hogy a világ legjobb szoftverdizájnereivel versenyezhetünk évről évre. Az Imagine Cup nélkül is tudnánk jó szoftvert fejleszteni, de nem lenne meg a motiváció, hogy elmenjünk a legvégső határig, és igazi csapatként dolgozzunk együtt. Mindannyiunknak megvan a saját álma, a saját szakterülete. Jó csapatot alkotunk, és jól tudunk együtt dolgozni, ezért az Imagine Cup után is tovább dolgozunk a projektünkön – mondták el a DigitalMania csapat tagjai a verseny után.



Szólj hozzá!

További Laptop

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés