Connect with us
Hirdetés

technokrata

Kiképzésre alkalmatlan, játszani tökéletes

Laptop

Kiképzésre alkalmatlan, játszani tökéletes

A hadsereg kérésére kifejlesztett kiképzőszoftver eredeti alkalmazási területén kudarcnak bizonyult, bár a játszani vágyók viszik, mint a cukrot.

Az Egyesült Államok hadseregének első komolyabb próbálkozása a számítástechnika világában, a 3D-s (ember)szimulációs programok terén a 2002 júliusának elején kiadott America´s Army: Operations and Soldiers volt. Ez a játékprogram hivatalosan a hadseregbe való belépést propagálta, azaz igyekezett meggyőzni az amerikai fiatalokat arról, hogy az USA érdekeit fegyverrel védeni jó dolog. Nem várt sikert aratott a szoftver, nagyrészt az akkori időknek megfelelően jó kidolgozottsággal, és azzal, hogy ingyenesen letölthetővé tették.

Minden bizonnyal ez jelentős lökést adhatott annak az elgondolásnak, hogy a modern számítástechnika nem csak a harci gépek vezérlésében, hanem a (gyalogos) katonák kiképzésében is komoly segítséget jelenthet. Egy, a Pandemic Studios-zal kötött megállapodás értelmében ez utóbbi komoly energiákat fordított egy olyan szoftver kifejlesztésére, mely a városi harcokat szimulálja. Minderre az USA hadserege 5 millió dolláros költségvetést biztosított, így születhetett meg a Full Spectrum Warrior. Nemrég azonban kiderült, hogy a kiképzés során kvázi használhatatlannak bizonyult az alkalmazás. A katonai vezetők képzését végző tisztek szerint ugyanis kevés, a valós krízishelyzetben jól használható tudást ad a szoftver, ezért egyre inkább úgy vélik, hogy az 5 millió dollár kidobott pénz volt.

Van, aki erről másként vélekedik: a Pandemic Studios ugyanis olyan szerződést kötött az USA hadseregével, melynek révén hozzájuthatott a program kereskedelmi forgalomba való hozásának jogához. Ez utóbbi természetesen némileg eltér az eredeti változattól, de ennek mértéke nem olyan jelentős – talán éppen ezért is lett sikeres a játszani vágyók körében. A kiadó és partnere (THQ) arról számolhatott be a minap, hogy már közel 1 millió PC-s és xboxos szoftvert adtak el, s hamarosan a Playstation 2 játékgépre fejlesztett verzió is a boltok polcaira kerülhet. A Sony egyik korábbi művészeti igazgatója szerint ez is lehetett a seregbéli alkalmazás kudarcának az oka: a fejlesztők ugyanis inkább egy jól eladható szoftver létrehozására koncentráltak, ahelyett, hogy a katonai igényeket helyezték volna fontossági rangsor élére.

Tovább
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés


Szólj hozzá!

További Laptop

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki Magazin

Hirdetés
Hirdetés