Connect with us

Hirdetés

technokrata

Chipek tervezéséhez használható program – magyar fejlesztés a magyar versenyen

Laptop

Chipek tervezéséhez használható program – magyar fejlesztés a magyar versenyen

2003. május 18-án vasárnap 9 órakor véget ért a III. BME Nemzetközi Nyílt 24 órás Programozói Csapatverseny. A Magyar Villamosmérnök-hallgatók Egyesületének és a Schönherz Kollégium Számítástechnikai Körének szervezésében, a Fornax Rt. támogatásával az idei versenyen 39 csapat vett részt.

Vasárnap reggel pontban 9 órakor, a 24 óra lejártával véget ért a III. BME Nemzetközi Nyílt 24 órás Programozói Csapatverseny. Az immár hagyománynak számító rendezvényen több országból érkezett háromfős csapatok mérték össze programozói képességeiket, kitartásukat, állóképességüket.

A feladat első része napjaink egyik legdinamikusabban fejlődő ágazatához, a félvezető-technológiákhoz kapcsolódott. A kiadott feladat a széles körben használt integrált áramkörök (chipek) tervezéséhez használható program elkészítése volt. A szoftvernek nemcsak magát a tervezést kellett lehetővé tennie, hanem magas szintű segítségnyújtást is hálózatok optimalizálása, automatizálása és realizálása terén. Külön pontozták a program grafikus kezelőfelületét és felhasználóbarát funkcióit. Jellemző a feladat bonyolultságára, hogy egy professzionális cég számára ennek teljesítése emberhónapokat vehetne igénybe. Ilyen extrém körülmények között természetesen nem várható el professzionális színvonalú szoftver fejlesztése a csapatoktól, és a feladat összetettsége miatt a tökéletes megvalósítás sem, de mindenki nagy lelkesedéssel és kitartással küzdött mindvégig, többnyire igen jó eredménnyel.

A feladat második része kevésbé volt szakmai jellegű. Egy olyan mesterséges intelligenciával rendelkező (önmagától dönteni képes) program minél tökéletesebb verzióját kellett elkészíteni, mely képes hatékonyan játszani másik számítógép ellen egy logikai játékot. A sokak számára ismerős egyszerű területfoglalós játékot egy 11×11-es táblán játsszák: a két játékos (gép) felváltva húzhat egy-egy pálcikát a négyzethálós terep bármely részére. Aki bekeretez egy területet, azokat a mezőket „meghódítja”. Az adott mérkőzést az a csapat nyeri, amely több területegységet birtokol a játék végén.

A helyszíni zsűrizést követően a díjakat vasárnap délután az első 10 csapat között osztották ki a rendezők, összesen 4.000 € értékben.

Az első helyezést a neting csapat (Blahut György, Kovács Gábor, Szabó Balázs) nyerte el 623 ponttal. Második helyezett a Trial Version lett (Tringel Mihály, Nagy Gáspár, Ugron Balázs), 406 ponttal; harmadik pedig a Kergebirge (Erdei Szabolcs, Viczián István, Klampeczki Zsolt), 377 ponttal. A külföldiek közül legjobbként ötödik helyezést ért el egy svéd csapat 340 ponttal.



Szólj hozzá!

További Laptop

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés