Connect with us

Hirdetés

technokrata

Csökkenő PC-eladások Japánban

Laptop

Csökkenő PC-eladások Japánban

Egy piackutató cég prognózisai szerint 2002. során 6,5 százalékkal fog csökkeni a PC-k eladása Japánban az előző évhez képest.

A gyenge gazdasági helyzet, illetve az információs technológiára áldozott kiadások mérséklődése révén a Multimedia Research Institute (MRI) szerint 2001-hez képest is csökkenni fog az eladott PC-k száma a szigetországban.

2001-ben egyébként összesen 12,3 millió darab személyi számítógépet értékesítettek Japánban, ami 7,1 százalékkal kevesebb a 2000-es eladásoknál. Az idei év során az előrejelzések szerint 11,5 millió darab PC-t fognak eladni a gyártók. A tavalyi időszakhoz viszonyítva az év első felére 20 százalék körüli visszaesést, a második felére pedig 10 százalékos javulást (ez várhatóan az amerikai gazdaság felvirágozására, illetve a szélessávú Internet-hozzáférések japánbeli elterjedésének hatására fog bekövetkezni) jósol az MRI.

A tavalyi év legnagyobb veszteseinek az NEC és a Fujitsu bizonyultak, akik bár megtartották piaci első és második pozícióikat, eladásaik 11, illetve 1,9 százalékkal visszaestek. Növekedést egyedül a Sony volt képes elérni, aki a harmadik legnagyobb PC-értékesítővé vált Japánban, ugyanis 1,24 millió darab személyi számítógépet adott el, ami 36,3 százalékkal magasabb a megelőző év eredményeinél.

Érdekesség, hogy a szigetországban a notebook számítógépek eladása felülmúlta az asztali számítógépekét, ugyanis az összesített eladás 56 százalékát ezek tették ki. A 2001-es japán számítógép-eladások értéke 14,8 milliárd dollárnak megfelelő összeg, ami 15,2 százalékkal alacsonyabb a 2000-es értéknél.



Szólj hozzá!

További Laptop

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés