Connect with us

Hirdetés

technokrata

Magyar Internet: (egyelőre) ISDN a menő

Laptop

Magyar Internet: (egyelőre) ISDN a menő

Az analóg modemes csatlakozási mód helyett mostanra az ISDN vált dominánssá a magyar felhasználók csatlakozási módjaként. Vajon meddig tart az uralom? Itt az ADSL…

A magyarországi kis- és középvállalatok körében már az ISDN a legelterjedtebb kapcsolódási mód a világhálóhoz való hozzáférésben, derül ki a BellResearch és a Modem Kor legutóbbi felméréséből.

Míg a vállalatok 42 százaléka hagyományos analóg vonalon, modemes behívással csatlakozik az Internetre, addig ISDN vonalon keresztüli hozzáféréssel már szinte minden második vállalatnál (48 százalék) találkozhatunk. A bérelt vonali hozzáférés (réz érpáron, optikai kábelen vagy mikrohullámú összeköttetések keresztül) a vállalatok egynegyedére jellemző (23 százalék), amelyhez nagymértékben hozzájárult az idei évben a szolgáltatók között kibontakozott árverseny.

A felmérés szerint a nagyvállalati szektorban, a 300 főnél több alkalmazottat foglalkoztató társaságok között domináns hozzáférési mód a bérelt vonal (60 százalék), itt a modemes behívás, illetve az ISDN a második és harmadik helyre szorul. A közepes vállalkozásoknál a bérelt vonali kapcsolat aránya a behívásos és az ISDN javára csökken, míg a kábeltévés, és a digitális szélessávú (DSL) hozzáférések aránya egyelőre még elhanyagolható (3 százalék).

Az 50 fő feletti Internet-hozzáféréssel rendelkező vállalkozások 27 százalékának maximális sávszélessége 56 kbps, ami lényegesen alacsonyabb a hagyományos kapcsolt vonali hozzáféréssel rendelkezők arányánál, ami arról tanúskodik, hogy a cégeknél párhuzamosan jelennek meg a fejlettebb kapcsolódási módok. A nagyvállalati szegmensben a cégek kétötöde (42 százaléka) már 64 kbps feletti sebességgel internetezik, míg ez az arány a középvállalatoknál csak 27 százalék.

A kutatás során a felmérés készítői postai úton kérdőíveket juttattak el az összes 50 főnél több alkalmazottat foglalkoztató vállalathoz, mintegy 6500 céghez 2001. április és augusztus között. A minta összesen 459 vállalat adatait tartalmazza, a kérdőívet a válaszadók önállóan töltötték ki, az adatokat pedig súlyozással állították vissza az alapsokaságnak megfelelő eloszlásúra.



Szólj hozzá!

További Laptop

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés