A Microsoft 2004 márciusában világméretű kampányt indít „Get the facts” néven. A kampány alapját két elem képezi: egyrészt neves piackutató cégek által készített elemzések – melyek objektív eredményekkel szolgálnak a Microsoft termékeivel kapcsolatban –, másrészt neves ügyfelek tapasztalati a náluk bevezetett Microsoft technológiákkal kapcsolatban. A kampány az egyéni és vállalati felhasználók objektív tájékoztatására helyezi a hangsúlyt, fő célja olyan információk biztosítása, melyek segítik a vásárlókat racionális alapokon nyugvó döntéseik meghozatalában.
„Az elmúlt időszakban több visszajelzés is érkezett ügyfeleinktől, hogy szeretnének olyan hiteles adatokat, kimutatásokat kapni, melyek segíthetik őket a minél jobb üzleti döntések meghozatalában. Fontosnak érzik, hogy megismerjék más vállalatok tapasztalatait, üzleti döntéseinek okait és elért eredményeit, melyek segíthetnek saját megoldásaik kiválasztásában” – mondta Ónody Csaba a Microsoft Magyarország termékmenedzsere – „A jelenleg induló kampányban eleget teszünk ezen kéréseknek. Nagynevű vállatokat kérdeztünk meg tapasztalataikról, és független piackutató cégeket kértünk fel, hogy elemezzék rendszereinket költség és teljesítmény oldalról a felhasználás különböző területein.”
A „Get the facts” kampány két fő elemből épül fel:
Az első elemet a már említett tanulmányok képezik melyeket a Microsoft felkérésére olyan neves, független piackutató cégek készítettek, mint az IDC, Gartner és a VeriTest. A tanulmányok eredményeinek segítségével a Microsoft szeretné megkönnyíteni a minél alaposabb döntéshozatalt.
A kampány másik része az ügyfelek véleményeire épít. A kampány során a felhasználók olyan ügyfelek nyilatkozataival találkozhatnak, akik már bevezették, és sikeresen alkalmazták a Microsoft különböző megoldásait, technológiáit. Az ő problémáik, és a Microsoft által számukra nyújtott megoldások példaként szolgálhatnak a jelenleg még csak a probléma felismerés szakaszában járó vállalatoknak is. A Microsoft büszke arra, hogy ezen cégek nevüket adták a Microsoft megoldásaihoz, és véleményüket, tapasztalataikat megosztják másokkal is.
A Microsoft bízik abban, hogy a „Get the facts” kampánnyal olyan információkat szolgáltat a felhasználók számára, mellyel lényegesen megkönnyíti számukra a döntéshozatalt, és lehetővé teszi a racionális alapokon történő választást.