Connect with us

Hirdetés

technokrata

Jobban rendezhetjük hírfolyamunkat a Facebookon

facebook

Dotkom

Jobban rendezhetjük hírfolyamunkat a Facebookon

Jobban rendezhetjük hírfolyamunkat a Facebookon

Legalábbis azok, akik első körben bekerülnek azon kevesek közé, akiknél aktiválódik az egyelőre tesztnek minősített lehetőség.

Úgy tűnik, ha nagyon muszáj, valamit változtatni is hajlandó magán a Facebook. A közösségi hálózat sokáig egyáltalán nem, illetve csak nagyon limitált módon, nehezen megtalálható beállítások mögé rejtve adott lehetőséget arra a felhasználóknak, hogy saját hírfolyamuk tartalmát egyéni preferenciájuk alapján befolyásolják.

Ehhez képest üditő nyitottságot képvisel az a héten bejelentett, egyelőre tesztjelleggel vizsgált funkcióbővítés, amely nagyobb szabadságot enged a közösségi platform használóinak. Hasonló módon nagyobb kontrollhoz jut néhány kiválaszott hirdetési partner is, akik bizonyos nem kívánt témákat képes lesznek elkerülni a kampányaiknál.

Háló helyett szűrőt adnak a kezünkbe

blogbejegyzés tanúsága szerint azok, akiknél élesítik a funkciót, tetszőlegesen növelhetik és csökkenthetik a hírfolyamukban megjelenő különböző forrásokból származó tartalmakat. Így kérhetünk kevesebb családot, több barátokat, mérsékelhetjük, vagy éppen fokozhatjuk a követett oldalak és csoportok anyagainak bekerülési valószínűségét.

Ezzel párhuzamosan az a kevés, már meglévő opció is könnyebben elérhetővé és ezáltal jobban használhatóvá válik, amelyek eddig is rendelkezésre álltak – állítja az immár Metának hívott közösségi óriás. Ide tartozik például a kedvencek beállítása, vagy éppen bizonyos oldalak, személyek tartalmainak “nem követése”.

Érdekes módon a blogbejegyzés semmiféle illusztrációt nem tartalmaz, így mindebből azt sem lehetett pontosan megtudni, hogy miként kell elképzelni ezeket a módosításokat, és azokat hol és hogyan lehet majd aktiválni. A tesztként aposztrofált funkcióbővítés egyelőre csak a felhasználók egy kis részénél válik elérhetővé, majd a tervek szerint ez a tábor az elkövetkező hetekben folyamatosan bővül.

Ugyanezzel a csomaggal érkezik egy üzleti ügyfelek számára fontos módosítás is. Ennek lényege, hogy bizonyos angol nyelven hirdető partnerek három kategóriát (hírek és politika, szociális kérdések, bűncselekmény és tragédia) külön-külön is megjelölhetnek, amelyek mellett nem szeretnék reklámjaikat megjelentetni. A vállalat előzetes teszteredményei alapján ezekkel a kizárásokkal 94-99 százalékos biztonsággal kerülte el egy adott hirdetés a megjelölt témákat.

Erőszakkal is, ha jólesik!

Nem sok rosszindulat szükséges ahhoz, hogy a Facebook hirtelen támadt rugalmassága mögött némi külső kényszerítést is felfedezni véljünk. A nagy informatikai óriásokat számtalan okból támadják szerte a világban (az esetek többségében nem minden alap nélkül). Ez a nyomás pedig lassan kezdi átütni a big tech néven emlegetett nagyvállalatok pajzsát. Ebben leginkább a politikusok, szabályozó hatóságok tudnak élen járni, ahogy azt például Dél-Korea megmutatta az alkalmazásboltok megregulázásával.

Visszatérve a Facebook hírfolyamának finomhangolására: érdekes módon a témában épp a napokban látott napvilágot az USA-ban egy kétpárti törvényjavaslat, amely kötelezővé tenné a közösségi oldalaknak, hogy a felhasználó teljesen kikapcsolhassa a hírek összeállítását végző algoritmusokat. A Facebook vélhetően a mostani módosítással is leginkább gyakorlata megítélésen igyekszik javítani, hátha ezzel sikerül szétoszlatnia a felette gyülekező egyre sötétebb fellegeket.

Forrás: Bitport

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés