Ez az új alkalmazás lehetővé teszi az elektronikus aláírással és időbélyeggel hitelesített dokumentumok szerver oldalon történő automatikus banki ellenőrzését. Az UniCredit Banknál kiépített rendszer az elektronikus cégeljárásban használt, valamint az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) által kiállított – elektronikus aláírással és időbélyeggel hitelesített – elektronikus nemleges (0-s) igazolások ellenőrzését végzi.
Az UniCredit Bank mindig komoly figyelmet fordított az ügyfeleik ügyintézését megkönnyítő eljárások bevezetésére. Ezt támasztja alá, hogy már 2007 eleje óta elfogadják az e-aláírással ellátott dokumentumokat, a cégokirattól kezdve az ügyvédi aláírás mintán át az APEH-adóigazolásig. A korábbi, részben manuális ellenőrzést 2008 nyarán váltotta fel az a fejlett informatikai megoldás, amely teljesen automatizált módon képes vizsgálni az elektronikus aláírással és időbélyeggel hitelesített dokumentumokat, ezzel jelentősen egyszerűsítve és gyorsítva a folyamatot. További előny, hogy csökken a manuális feldolgozásból adódó hibalehetőségek száma, mindemellett a rendszer környezetkímélő, hiszen jóval kevesebb papír felhasználását igényli az ügyintézés.
Az elektronikus cégeljárást kötelezővé tevő jogalkotói szándék, az elektronikus dokumentumok dinamikus terjedése, illetve a gazdaságossági, hatékonysági szempontok arra ösztönzik a bankokat, hogy rendelkezzenek az elektronikus aláírással és időbélyegzővel hitelesített dokumentumokat fogadni és automatikusan ellenőrizni képes rendszerrel. Az UniCredit Bank ezzel a rendszerrel élen jár az elektronikus ügyintézést bevezető bankok körében, és a NetLock is vélhetően több ilyen rendszer kiépítését végzi majd el a jövőben.
“Mindig arra törekedtünk, hogy az UniCredit Bank neve egyet jelentsen a hitelességgel és a biztonsággal. Ennek megfelelően döntöttünk egy olyan rendszer bevezetése mellett, amely alkalmas az elektronikus aláírások hitelességének és törvényi előírásoknak való megfelelőségének vizsgálatára, egyben megteremti ügyfeleink számára a gyorsabb, kényelmesebb és egyszerűbb ügyintézés lehetőségét. – mondta Kaliszky András, az UniCredit Bank operatív divíziójának vezetője.
“Nagyon örülök, hiszen az UniCredit Bankkal történt megállapodásunk jól mutatja, a banki szféra felismerte, hogy az elektronikus ügyintézés lehetősége megkönnyíti mind a banki dolgozók, mind bank ügyfeleinek az ügyintézést. Ugyanakkor biztos vagyok benne, a rendszer sikere elősegíti egyéb elektronikus ügyintézési formák elterjedését is.” – mondta Rózsahegyi Zsolt, a NetLock Kft. ügyvezető igazgatója, a Magyar Elektronikus Aláírás Szövetség (MELASZ) elnöke.