Connect with us

Hirdetés

technokrata

Ál-vírusirtót hirdettek a New York Times honlapján

Dotkom

Ál-vírusirtót hirdettek a New York Times honlapján

Egy ál-vírusirtó megvételére próbálták rávenni a New York Times oldalának a látogatóit a számítógépes bűnözők.

Felugró ablakok figyelmeztették a New York Times oldalának a látogatóit a hétvégén arra, hogy a számítógépük fertőzött. Az internetes hirdetésekben, melyek gyakran egy másik honlapra irányították a látogatókat, azt javasolták az amerikai újság olvasóinak, hogy töltsék le a Personal Antivirus nevű szoftvert, ha szeretnék eltávolítani a vírusokat a komputerük merevlemezéről.

A reklám egy nem létező veszélyre hívta fel a látogatók a figyelmét. A hirdetések egyetlen célja az volt, hogy rávegyék az olvasókat a számítógépes bűnözők által készített hamis vírusirtó telepítésére.

A New York Times oldalán hirdetett program a telepítés után látszólag átvizsgálta azoknak a számítógépét, akik letöltötték, és minden esetben újabb vírusok sokaságát fedezte fel a merevlemezükön. Ezután azt kérte tőlük, hogy adják meg a banki adataikat és vásárolják meg a szoftver teljes verzióját, ha el akarják távolítani a kártékony szoftvereket. A program egészen addig folyamatosan, a számítógépükön található vírusokról szóló figyelmeztetéseket jelentetett meg a felhasználóinak a monitorján, amíg át nem utalták az árát, vagy el nem távolították a rendszerükből.

A New York Times honlapjának az üzemeltetői közel száz, a hamis vírusirtót hirdető felugró ablakokról szóló emailt kaptak az oldal látogatóitól vasárnap reggelig. Az amerikai napilap biztonsági szakemberei először arra, gyanakodtak, hogy egy hirdetési hálózaton keresztül kerülhettek a honlapra a számítógépes bűnözők programját népszerűsítő hirdetések, mivel ezeket a reklámokat a hálózatok szerverein tárolják, és az újság informatikusai nem vizsgálják át őket.

Mivel a hálózatok hirdetéseinek a vizsgálata nem vezetett eredményre, az oldal üzemeltetői rájöttek, hogy a számítógépes bűnözők közvetlenül a New York Times-tól rendelhették meg a reklámok megjelentetését. Végül kiderült, hogy a hackerek a Vonage nevű internetszolgáltató nevében vásároltak reklámhelyet az amerikai újságtól, a megjelenő hirdetéseket viszont a hétvégén, amikor az oldal üzemeltetői a legnehezebben tudnak reagálni a támadásokra megváltoztatták. Mivel a Vonage korábban is hirdetett a honlapon, a számítógépes bűnözők könnyebben ki tudták játszani az oldal biztonsági rendszerét.

A hamis vírusirtó szoftverek árusításával régóta foglalkoznak a számítógépes bűnözők. Biztonsági cégek szerint a legtöbb ilyen program szerzője Ukrajnában vagy Oroszországban lakik, és több országban is alkalmaz, a hirdetések elhelyezésével foglalkozó szakembereket. Már arra is volt példa, hogy ügyfélszolgálatot hoztak létre a hamis szoftvereiket letöltők számára, hogy a felhasználók minél tovább hagyják a számítógépük merevlemezén a kártékony programokat.

A hamis vírusirtókat a legegyszerűbben a valódiak segítségével lehet eltávolítani a számítógépekről. A nagy biztonsági cégek sohasem hirdetik a programjaikat felugró ablakokkal, melyek a számítógépük fertőzöttségére hívják fel az internetezők figyelmét.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés