Connect with us

Hirdetés

technokrata

Microsoft Mediaroom lett az IPTV

Dotkom

Microsoft Mediaroom lett az IPTV

A Microsoft bejelentette IPTV-platformjának legújabb frissítését, amelyet ez alkalomból át is keresztelt Microsoft Mediaroomnak. A megoldás egy sor újdonsággal bővült.

A Microsoft bejelentette az internet protokollra (IP) épülő szoftver-platformjának, az IPTV-nek legújabb frissítését, a Microsoft Mediaroom platformját, amely egy sereg új multimédiás képességgel felvértezve lép piacra. A termékkel együtt a Microsoft piacra viszi a Mediaroom Alkalmazásfejlesztő Eszközkészletet is, amellyel a szolgáltatók és a független fejlesztők alkothatnak a platformon futó, vonzó és bevételteremtő tévéalapú alkalmazásokat. A világ vezető szolgáltatói közül 18, többek között a T-Online Magyarország, a Microsoft Mediaroom platformot választotta digitális tévészolgáltatásához; a kereskedelmi bevezetés jelenleg 10 szolgáltatónál van folyamatban.

A mostani frissítéssel a Microsoft Mediaroomra keresztelte IPTV-platformját, mivel az új elnevezés jobban tükrözi a terméken keresztül elérhető összekapcsolt szolgáltatások szélesebb választékát és a jövőben várható további lehetőségeket. Emellett a Microsoft Mediaroom elnevezést és identitást úgy alakították ki, hogy a szolgáltatók beágyazott márkanévként használhassák erős, versenyképes és jól megkülönböztethető saját szolgáltatások megalkotásához és marketing tevékenységük támogatásához. Az IPTV már meglévő tulajdonságaira – mint például a továbbfejlesztett digitális videofelvétel, igény szerinti videók lejátszása, nagyfelbontású televíziózás és azonnali csatornaváltás – építve a Microsoft Mediaroom egy sor újdonsággal bővült (részletesen lásd táblázat). Az új funkciók között találjuk az otthoni zene- és fotómegosztást, a dinamikus MultiView (kép a képben) lehetőséget, a fejlesztőknek szánt és a fejlett interaktív szolgáltatások kialakítását segítő Multimédia Alkalmazás Környezetet, valamint a digitális földi televíziózás (DTT) támogatását.„A Microsoft a lehető legjobb szoftverplatformot kívánja nyújtani IPTV-ügyfeleinek, hogy ezen társaságok maximálisan kihasználhassák intelligens, kétirányú IP-hálózataikat és gazdagabb, személyre szabott szolgáltatásokkal állhassanak elő a televíziózás és az összekapcsolt szórakoztatási lehetőségek terén” – hangsúlyozta Varga Gábor, a Microsoft közép- és kelet-európai régióban a telekommunikáció és médiaszektorért felelős szakértője. „A személyes médiamegosztás és az új alkalmazásfejlesztési megoldások révén a Microsoft Mediaroom új szintre emeli a televíziózás élményét, egyszerre kínálva a tévé legjavát és hozzáférést az összes többi médiumhoz.” A digitális tévészolgáltatások piacának bővülésével párhuzamosan a szolgáltatók pedig versenyképes és valódi versenyelőnyt nyújtó megoldásokat keresnek, amelyek mind a funkcionalitás, mind az általános fogyasztói élmény tekintetében megkülönbözteti őket versenytársaiktól.ÚjdonságokSzemélyes médiatartalmak megosztása Lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy a PC-jükön tárolt digitális zenéket hallgassák és digitális fotókat nézzenek a lakásukban fellelhető legjobb minőségű képernyőn, a televízióén.

Multimédiás Alkalmazási Környezet Az új környezet jobban támogatja a webszol­gáltatásokat, ezzel lehetővé téve a szolgáltatók számára, hogy továbbfejlesztett képességeket vezessenek be, úgy, mint dinamikus, igény szerinti videók lejátszását lehetővé tévő portálokat, videójátékokat és interaktív szolgáltatásokat.

Továbbfejlesztett MultiView (kép a képben)Az új megoldás lehetővé teszik, hogy a felhasználó több csatornát és adást kísérjen figyelemmel több kameraszögből, egy képernyőn. A Microsoft Mediaroom megjelenése a DTT-képességek IPTV-platformon való elérhetőségét is jelenti, lehetővé téve a DTT-programozással rendelkező régióban működő szolgáltatók számára, hogy tökéletesen integrált, hibátlan IPTV-szolgáltatást nyújtsanak.

Forrás: Microsoft„Az IPTV várhatóan alapjaiban változtatja meg a tévézési szokásokat” – mondja Koltai Péter, a T-Online Magyarország Zrt. multimédia igazgatója. „A hazai piacra elsőként bevezetett T-Home tévészolgáltatásunk elsődleges célja, hogy az előfizetők a funkcionalitás és az állandó tartalomfejlesztés (új televízió csatornák, új tematikus csomagok, valamint a VoD-kínálat folyamatos bővítése) mellett még több és még jobb kényelmi szolgáltatást vehessenek igénybe. Mindezek eléréséhez pedig kitűnő partnert találtunk a Microsoftban. A szolgáltatás felhasználási lehetőségeit mutatja, hogy az új T-Home tévéportálon keresztül a T-Home tévé-előfizetők akár távolról is beállíthatják, vagy módosíthatják az otthoni set-top-boxra rögzítendő televízióműsorokat, és hamarosan a televízió képernyője előtt ülve is egyszerűen használhatunk majd olyan internetes szolgáltatásokat, mint az elektronikus levelezés vagy az iWiW.”



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés