Connect with us

Hirdetés

technokrata

Szórakoztatás és informálás mobilon – tematikus WAP-portálok

Dotkom

Szórakoztatás és informálás mobilon – tematikus WAP-portálok

A NetSize világszerte szórakoztató és információs WAP portálokat működtet angol, francia, spanyol, holland, flamand, svéd és dán nyelveken, amelyekről többek között friss hírek, közlekedési információk, sport- és tőzsdei hírek, bankszámlával kapcsolatos információk, valamint játékok, viccek, horoszkópok, logók, képernyővédők és csengőhangok tölthetők le.

A mobilkészülék gyártók, a mobil szolgáltatók, valamint az érvényes tendencia szerint a mobilkészülékek piacán már nem az új előfizetők toborzása, hanem ezeknek a készülékeknek a cseréje, és a hozzáadott értékű szolgáltatások nyújtása az, ami a piac nagyságát növeli. Mára már az értéknövelt, azaz új alkalmazásokat és szolgáltatásokat nyújtó készülékek teszik ki a piac döntő hányadát.

A mobilkommunikációban és mobil tartalomszolgáltatásban élenjáró NetSize mobil üzenet- és tartalomszolgáltatással foglalkozik, több mint 18 országban közel 60 mobilszolgáltatóval áll partneri kapcsolatban Európában és Észak-Amerikában.

A NetSize most megnyitotta budapesti irodáját, amely a jövőben a cég régió központjaként is működik. A cég idén öt magyar nyelvű tematikus WAP-portállal lép a hazai mobilkommunikációs piacra, ahol logókat, csengőhangokat, játékokat, egyéb tartalmakat kínál majd a fogyasztóknak, és egyedülálló módon a meleg kisebbségnek szóló tartalmat is szolgáltatni fog.

A témával kapcsolatban Neuman Pétert, a NetSize magyarországi igazgatóját kérdeztük:

Terminal – Történt-e piackutatás a magyarországi piacra lépés előtt?

Neuman Péter – Piacfelmérési megfontolások csupán házon belül zajlottak, nem volt szükség piackutatók bevonására. Ugyanis a tényeket viszonylag egyszerű volt megszerezni: a mobiloperátorok előfizetőinek száma, bevétele, mind nyilvános adat, tőzsdei cégekről lévén szó. Mivel a mobilpiaci trendek szerte a világon hasonlóak egymáshoz, így a fejlettebb piacok tapasztalatai alapján nagy biztonsággal volt megjósolható a magyar piacon végbemenő tendencia.

Terminal – Az, hogy egy vállalat mobiltelefonos platformokra nyújt szórakoztató, informatív tartalomszolgáltatást, eléggé megfoghatatlan sokak számára, hiszen a legtöbben csupán „saját” mobilszolgáltatójukban gondolkodnak…

Neuman Péter – Hozzáadott értékű szolgáltatást mobiltelefonra csak mobiloperátortól lehet rendelni. Ha valaki például egy csengőhangot szeretne letölteni mobiltelefonjára, akkor az a személy primer módon a hazai három mobilszolgáltató közül az egyiknek az ügyfele lesz, ám a csengőhang valójában a tartalomszolgáltatótól (például: NetSize) van. A NetSize üzleti alkalmazásokat, illetve üzleti partnereknek biztosított tartalomszolgáltatásokat nyújt.

Terminal – Ezek szerint nem lesz NetSize csomag a mobilszolgáltatóknál?

Neuman Péter – A három mobilszolgáltató jelenleg saját csomagjait kínálja. Ám, ha az ügyfelek felmennek az operátorok portáljaira, ott különböző tartalmakkal találkoznak – akár a NetSize által szolgáltatottakkal is, ám nem feltétlen NetSize márkanév alatt.

Terminal – Mennyire ütközik a NetSize által kínált tartalom a mobiloperátorok, illetve a készülékgyártók által kínáltakkal? Hiszen a Nokiának is vannak csengőhangjai, valamint a djuice által a PannonGSM is kínál mobilhasználaton túlmutató, különleges szolgáltatásokat…

Neuman Péter – A Nokia ebből a szempontból versenytársa a tartalomszolgáltatóknak, valamint a PannonGSM is. Bár a djuice egy úgynevezett tarifacsomag, amely tartalmaz perc- és SMS-díjakat, de természetesen a szolgáltató ajánl hozzá tartalmat is. Ez a szolgáltatás azonban az említett vállalatok esetében más, főként promóciós célt szolgál. A külföldi gyakorlat azt mutatja, hogy a mobiloperátorok nem tartják a tartalomszolgáltatást házon belül.

Terminal – Ki határozza meg, hogy a NetSize által nyújtott tartalom prepaides vagy előfizetéses formában elérhető-e?

Neuman Péter – Ez valójában a mobiloperátorral való megállapodástól függ, bár ma már Magyarországon mind kártyás, mind előfizetéses változatban lehet hozzáadott értékű szolgáltatást igénybe venni. Az, hogy ezt a tartalmat a mobilszolgáltató prepaiddel vagy előfizetéssel kínálja-e, olyan üzletpolitikai döntés, amely az operátorra tartozik, és annak pénzbehajtási kapacitásától függ.

Terminal – Mekkora mértékű az invesztíció?

Neuman Péter – A NetSize több százezer eurós fejlesztést tervez végrehajtani Magyarországon. Ez persze nem mérhető össze a Suzukiéval, de ebben az üzletágban ez a beruházás nem a kicsik közé tartozik.

Terminal – Vannak Magyarországon más kisebbségi csoportok is, mint például a fogyatékkal élők, valamint az Európai Unió egyik célkitűzése az idős emberek visszairányítása a társadalomba. Miért éppen a meleg kisebbségnek szolgáltatnak tartalmat a WAP-portálokon?

Neuman Péter – Míg a melegek célcsoportja könnyen definiálható, valamint vannak külföldi példák is a sikeres működésre, addig az időseknél kevésbé népszerű a mobiltelefónia, a mozgássérültek számára pedig speciálisabb megoldásokat kellene biztosítani.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés