Connect with us

Hirdetés

technokrata

Nyomás alatt a Microsoft

Dotkom

Nyomás alatt a Microsoft

A Microsoft bemutatta internetes böngészője, az Explorer nyolcadik változatát, ám nem lehet teljes az öröme, mert – a Firefox, az Apple Safari és a Google tavaly bevezetett Chrome programjának terjeszkedése miatt – egy év alatt 8 százalékkal csökkent az Explorer piaci részesedése.

Ráadásul az európai versenyhatóságok arra akarják szorítani a vállalatot, hogy szakítsa meg a Windows operációs rendszer és az Explorer szoros technikai kapcsolatát, ugyanis – miután a Windows fut a pc-k legnagyobb részén – ez sérti a versenysemlegesség követelményét a böngészők piacán. Ehhez képest az Explorer 8-at is úgy fejlesztették, hogy jól együttműködjön a Windows 7-tel, a Microsoft 2009-ben bemutatkozó új operációs rendszerével. Steve Ballmer, a vállalat vezérigazgatója azt mondta egy hét végi interjújában, hogy a cég tesztelés alatt lévő Kumo.com keresőmotorja új üzleti modellt hozhat erre a keresők piacán. Az új program például lehetővé teszi, hogy azok a felhasználók, akik egy keresés nyomán megvesznek valamilyen árut, visszatérítést kapjanak az árból. Szakértők szerint azonban az új képességek fejlesztéséhez nagyobb kutatási-fejlesztési büdzsére lenne szüksége a redmondi vállalatnak. Míg a Google szinte kizárólag keresőmotorjának javítására 2,36 milliárd dollárt költött 2008-ban, a Microsoft szerteágazó tevékenységei 3,6 milliárdos k+f büdzsén osztoztak.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés