Connect with us

Hirdetés

technokrata

Jobban rendezhetjük hírfolyamunkat a Facebookon

facebook

Dotkom

Jobban rendezhetjük hírfolyamunkat a Facebookon

Jobban rendezhetjük hírfolyamunkat a Facebookon

Legalábbis azok, akik első körben bekerülnek azon kevesek közé, akiknél aktiválódik az egyelőre tesztnek minősített lehetőség.

Úgy tűnik, ha nagyon muszáj, valamit változtatni is hajlandó magán a Facebook. A közösségi hálózat sokáig egyáltalán nem, illetve csak nagyon limitált módon, nehezen megtalálható beállítások mögé rejtve adott lehetőséget arra a felhasználóknak, hogy saját hírfolyamuk tartalmát egyéni preferenciájuk alapján befolyásolják.

Ehhez képest üditő nyitottságot képvisel az a héten bejelentett, egyelőre tesztjelleggel vizsgált funkcióbővítés, amely nagyobb szabadságot enged a közösségi platform használóinak. Hasonló módon nagyobb kontrollhoz jut néhány kiválaszott hirdetési partner is, akik bizonyos nem kívánt témákat képes lesznek elkerülni a kampányaiknál.

Háló helyett szűrőt adnak a kezünkbe

blogbejegyzés tanúsága szerint azok, akiknél élesítik a funkciót, tetszőlegesen növelhetik és csökkenthetik a hírfolyamukban megjelenő különböző forrásokból származó tartalmakat. Így kérhetünk kevesebb családot, több barátokat, mérsékelhetjük, vagy éppen fokozhatjuk a követett oldalak és csoportok anyagainak bekerülési valószínűségét.

Ezzel párhuzamosan az a kevés, már meglévő opció is könnyebben elérhetővé és ezáltal jobban használhatóvá válik, amelyek eddig is rendelkezésre álltak – állítja az immár Metának hívott közösségi óriás. Ide tartozik például a kedvencek beállítása, vagy éppen bizonyos oldalak, személyek tartalmainak “nem követése”.

Érdekes módon a blogbejegyzés semmiféle illusztrációt nem tartalmaz, így mindebből azt sem lehetett pontosan megtudni, hogy miként kell elképzelni ezeket a módosításokat, és azokat hol és hogyan lehet majd aktiválni. A tesztként aposztrofált funkcióbővítés egyelőre csak a felhasználók egy kis részénél válik elérhetővé, majd a tervek szerint ez a tábor az elkövetkező hetekben folyamatosan bővül.

Ugyanezzel a csomaggal érkezik egy üzleti ügyfelek számára fontos módosítás is. Ennek lényege, hogy bizonyos angol nyelven hirdető partnerek három kategóriát (hírek és politika, szociális kérdések, bűncselekmény és tragédia) külön-külön is megjelölhetnek, amelyek mellett nem szeretnék reklámjaikat megjelentetni. A vállalat előzetes teszteredményei alapján ezekkel a kizárásokkal 94-99 százalékos biztonsággal kerülte el egy adott hirdetés a megjelölt témákat.

Erőszakkal is, ha jólesik!

Nem sok rosszindulat szükséges ahhoz, hogy a Facebook hirtelen támadt rugalmassága mögött némi külső kényszerítést is felfedezni véljünk. A nagy informatikai óriásokat számtalan okból támadják szerte a világban (az esetek többségében nem minden alap nélkül). Ez a nyomás pedig lassan kezdi átütni a big tech néven emlegetett nagyvállalatok pajzsát. Ebben leginkább a politikusok, szabályozó hatóságok tudnak élen járni, ahogy azt például Dél-Korea megmutatta az alkalmazásboltok megregulázásával.

Visszatérve a Facebook hírfolyamának finomhangolására: érdekes módon a témában épp a napokban látott napvilágot az USA-ban egy kétpárti törvényjavaslat, amely kötelezővé tenné a közösségi oldalaknak, hogy a felhasználó teljesen kikapcsolhassa a hírek összeállítását végző algoritmusokat. A Facebook vélhetően a mostani módosítással is leginkább gyakorlata megítélésen igyekszik javítani, hátha ezzel sikerül szétoszlatnia a felette gyülekező egyre sötétebb fellegeket.

Forrás: Bitport

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés