Dotkom
Az emberek és gépek hatása a pénzügyi szolgáltatásokra
A technológia vezérelte változás legújabb hatásai vegyes kimeneteleket eredményeznek a pénzügyi szolgáltatások szektorában.
A technológia vezérelte változás legújabb hatásai vegyes kimeneteleket eredményeznek a pénzügyi szolgáltatások szektorában. A pénzügyi szolgáltató szervezetek több mint harmadánál (37%) okozott veszteséget legalább egyszer az elmúlt hat hónapban számítógépes program által hozott automatizált döntés. Továbbá a cégek 31%-a szerint ügyfeleket is veszítettek hibás automatizált döntések miatt ezen időszakban. Ezek az információk a Ricoh megbízásából az Economist Intelligence Unit által készített Humans and Machines tanulmányból származnak.
Úgy tűnik, hogy a pénzügyi szolgáltatásokban dolgozó vezetők továbbra is úgy gondolják, hogy az automatizáció üzleti értéket teremthet valamint bizonyos esetekben az emberi beavatkozás csak minimális mértékben szükséges. Konkrétan arra a kérdésre, hogy az emberi fantázia és intuíció mely területeken kritikus fontosságú, a válaszadók mindössze 8%-a említette meg a szabályozások kezelését és még kevesebb, mindössze 6% az információbiztonságot. Ugyanakkor, az emberi beavatkozás továbbra is elengedhetetlen az ügyfelekkel történő kapcsolattartás (46% szerint) és a kockázatkezelés (31%) területein.
A válaszadók 48%-a szerint a szektor legnagyobb technológiai kihívása a különböző rendszerek összekapcsolása.
A pénzügyi szolgáltatási szektor vezetőinek túlnyomó többsége egyet ért abban, hogy a legújabb technológiákat nem szabad a jövendőbeli siker egyetlen zálogaként kezelni. 71%-uk szerint az izolált technológia a hozzá kapcsolt folyamatok nélkül nem sokat ér.
Továbbá 86%-uk látja úgy, hogy az ember és technológia közötti együttműködés csak akkor teremt értéket, ha az őket összekötő folyamatok kreatívabbak lesznek.
A kihívások ellenére a pénzügyi szolgáltatások szektora továbbra is optimistán tekint a technológia lehetséges előnyeire. A megkérdezettek 41%-a szerint az utóbbi három év legjobb innovációi nem jöhettek volna létre a technológiai háttér nélkül. Sőt, 31% szerint e háttér nélkül még csak elképzelés szintjén sem valósulhattak volna meg ezek az újító ötletek. Valamint a válaszadók 78%-a gondolja úgy, hogy a technológia segítségével hatékonyabbak lehetnek. Mindenesetre a technológia továbbra sem veszi át a kulcstevékenységeket, mint a döntéshozatal, vagy az új, innovatív ötletek kidolgozása.

[fbcomments url="https://www.technokrata.hu/egazdasag/dotkom/2013/03/13/az-emberek-es-gepek-hatasa-a-penzugyi-szolgaltatasokra/" width="800" count="off" num="3" countmsg=""]