Connect with us

Hirdetés

technokrata

Tovább bővülhet a hazai internetes kiskereskedelem

Dotkom

Tovább bővülhet a hazai internetes kiskereskedelem

A kereskedők várakozásai szerint az internetes kiskereskedelem az idén elérheti a teljes kiskereskedelmi forgalom 2,9-3 százalékát, ami 175-180 milliárd forintos online forgalmat jelentene – közölte a GKIeNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. szerdán.

A GKIeNET – T-Mobile Jelentés az internetgazdaságról címmel közzétett kutatása szerint tavaly 155 milliárd forintnyi árut vásároltak online módon a fogyasztók, ami a hazai kiskereskedelmi forgalom 2,4 százaléka. 2011 végén az online vásárlók száma 1,4 millió volt, ami a 14 év feletti internetezők körülbelül 35 százaléka.

A közlemény idézi a Központi Statisztikai Hivatal adatait, miszerint 2011-ben a kiskereskedelmi forgalom 7,9 ezer milliárd forint volt, 2010-hez képest a forgalom volumene lényegében nem változott. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek eladásai az év egészében 0,4 százalékkal növekedtek. A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalma 2011-ben 1,1 százalékkal haladta meg az előző évit: a legdinamikusabb, 32,2 százalékos növekedés az összes forgalomból kisebb súlyt képviselő csomagküldő hálózatban mutatkozott, az internetes értékesítés térnyerése következtében.

Egy online vásárlás átlagos értéke 2011-ben 7000 forint körül alakult. A legnagyobb értékben változatlanul élelmiszert és élelmiszer jellegű termékeket értékesítettek interneten tavaly. Második helyen a számítástechnikai eszközök, a harmadikon pedig a szórakoztató elektronika és a műszaki cikkek állnak. A könyv, újság, magazin kategória csak a negyedik helyen szerepel, ötödik helyre a ruházati termékek kerültek – közölte az internetkutató cég.
Az adatok szerint a ruházati termékek esetében az elmúlt két évben jelentős forgalomnövekedés tapasztalható, ami köszönhető egyrészt új üzleti modellek megjelenésének – például a zárt vásárlói kluboknak -, másrészt a női vásárlók egyre erőteljesebb jelenlétének.

Az internetes bankkártyás fizetés aránya évről évre növekszik, de a kiskereskedelmen belül még mindig csak az összes fizetési mód 5 százalékát teszi ki. A leggyakrabban használt fizetési mód az online kiskereskedelemben változatlanul az utánvét, mutatva, hogy a magyar fogyasztók többsége akkor fizet a legszívesebben a termékekért, amikor átveszi.

A GKIeNET – T-Mobile kutatása több mint 3000 webáruház megkérdezésével készült.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés