Connect with us

Hirdetés

technokrata

Nem eladható a keresőszó?

Dotkom

Nem eladható a keresőszó?

Egy párizsi bíróság elmarasztalta az eBay online kereskedőházat, mert megsértette az LMVH (Moet Hennessy Louis Vuitton) SA bejegyzett védjegyeit az oldalon folytatott keresések során. A 80 ezer eurós bírság azonban jóval elmarad a luxusmárka által elvárt kiszabottnál.

Az eBay közlése szerint a kár jóval kevesebb volt, mint 4 millió euró, melyre az LMVH perelte az aukciós házat. Az eBay azonban nem lélegezhet fel, mivel még számos függő ügy vár rá, többek között azzal vádolták a céget, hogy felületet ad a hamisítványoknak, ezekben az ügyekben pedig jóval nagyobb bírságra számíthat, mint a jelenlegi eljárást követően.

Az LMVH ernyője alá tartozó márkák, a Dior, Kenzo, Givenchy és Guerlain perelték a kaliforniai céget, azzal az indokkal, hogy illegálisan használja márkanevüket a Google keresőmarketingjében. Más divatmárkák perével ellentétben (Tiffany & Co, L’Oreal), az LMVH nem a hamisítványok miatt perelte be az eBay-t, hanem a márka mint keresőszó használata miatt. A 80 ezer eurós bírság mellett az bíróság meghatározta, hogy minden további védjegy-sértés ezer euróba fog kerülni a jövőben – közölte az LMVH.

A Google is pereskedik

Négy éve pereskedik egymással a keresőmotorjáról ismert Google és a luxustermékeket kínáló francia vállalat a Louis Vuitton. A Google a kereséseknél használt szavakhoz kapcsolódó hirdetéseket online árverésen értékesíti, ezért a honlapján annak a reklámja lesz az első helyen látható, aki a legtöbbet fizeti egy adott kulcsszóért. A Louis Vuitton szerint az amerikai cég módszerei jogtalanok, mivel levédett márkanevekhez kapcsolódó hirdetési felületeket is értékesítenek ezen a módon.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy, ha valaki beírja a divatcég nevét a Google keresőjébe, akkor elképzelhető, hogy olyan hirdetéseket fog találni, amik a konkurencia termékeit népszerűsítik, vagy hamisított Louis Vuitton táskákat reklámoznak. “A hamisítványok gyártóinak a legvadabb álmait is valóra váltja a Google hirdetési politikája. A kétes eredetű termékek forgalmazói minden korábban elképzelhetőnél nagyobb ismertségre tehetnek szert ezen a módon”- mondták korábban a divatcég ügyvédjei. A Google képviselője Alexandra Neri szerint viszont a módszereik nem törvénybe ütközőek, mert a náluk reklámozóknak csak a klikkelések után kell fizetnie, azt pedig mindenki szabadon eldöntheti, hogy érdekli-e annyira egy hirdetés, hogy ráklikkeljen. Tehát a bevételeik nem attól függnek, hogy pontosan milyen keresőszót adtak el, hanem attól, hogy hány embert érdekeltek a hirdetések.

A két cég vitája azt követően került Európa legfelsőbb igazságszolgáltatási szerve elé, hogy a Louis Vuitton Franciaországban beperelte a Google-t a védett márkanevekkel kapcsolatos gyakorlatáért és megnyerte a pert. A keresőcég nem tudta elfogadni a francia bíróság döntését, és meghallgatást kért Európai Közösségek Bíróságától. Az ügyben várhatóan hónapokig nem születik majd döntés, a végső határozat ellen viszont már egyik fél sem felebezhet és az kötelező érvényű lesz az Európai Unión belül. Bárhogy is dönt majd a bíróság, a Google kénytelen lesz majd az állásfoglalásnak megfelelően, egységesen szabályozni a márkanevek kezelését.

A L’Oreal korábban vesztett

Elvesztette a L’Oreal az eBay ellen indított perét Angláiban. A francia kozmetikai cégcsoport azzal vádolta az online aukciós oldalt, hogy részben felelős a tulajdonát képező luxusmárkákat utánzó hamis termékek internetes kereskedelméért.

A L’Oreal négy európai országban, és Amerikában is beperelte az eBay online aukciós oldalt, a tulajdonában lévő luxusmárkák, többek közt a Lancome és az Yves Saint Laurent hamisításának visszaszorítása érdekében. A francia kozmetikai cégcsoport ügyvédei azt próbálták bizonyítani a különböző bíróságok előtt, hogy a honlap elősegíti, hogy a látogatói hamis termékekkel kereskedjenek.

Az angol bíróság úgy döntött, hogy az aukciósház üzemeltetői nem felelősek az oldal felhasználói által elkövetett szabálytalanságokért, és a múlt héten Franciaországban, korábban pedig az Egyesült Államokban is hasonló döntés született és valószínűleg Belgiumban is veszteni fog a L’Oreal. Egyedül a német bíróságok adtak igazat a francia cégnek és ott két hamis parfümökkel kapcsolatos pert is sikerült megnyerniük.

“Azért fontos az angol bíróság ítélete, mert lehetővé teszi a felhasználóink számára, hogy továbbra is versenyképes árakon szerezhessék be az eredeti termékeket az oldalunkról. A jogi győzelmeink bebizonyítják, hogy az együttműködés és a párbeszéd és nem a pereskedés segítségével lehet eredményesen fellépni a fogyasztók és a jogtulajdonosok érdekében.”- nyilatkozta Richard Ambrose az eBay biztonsággal foglalkozó vezetője a Reutersnek.

A különböző luxusmárkákat gyártó cégek régóta küzdenek a hamisítványok internetes forgalmazása ellen. A francia Vámügyi Nyomozóigazgatóság (DNRED) a cégekkel együttműködve korábban feketelistát állított össze, azokról a honlapokról, ahol hamis termékeket lehet beszerezni és 38 millió eurós bírsággal sújtotta az eBay-t, mivel hamisított Louis Vuitton, Dior, Givenchy és Guerlain márkájú termékeket találtak az oldalon. A Louis Vuitton és a Google pere pedig Európa legfelsőbb igazságszolgáltatási szerve, az Európai Közösségek Bírósága elé került, és jelenleg is zajlik. A francia luxusmárka azzal vádolta az amerikai céget, hogy ha rákeresnek az oldalán a nevére a felhasználók, hamisított Louis Vuitton táskákat forgalmazók linkjeit is megtalálhatják. A L’Oreal ügyében született döntések előnyt jelenthetnek a Google számára a bíróság előtt.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés