Connect with us

Hirdetés

technokrata

Közel másfél millióan vásárolnak ajándékot online

Dotkom

Közel másfél millióan vásárolnak ajándékot online

Az online boltokban is tumultus várható az ünnepek közeledtével: az internetezők több mint háromnegyede tájékozódik a világhálón ajándékvásárlás előtt, sokan közülük a vásárlás egy részét is online bonyolítják- többek között ez derült ki a Depo.hu és KutatóCentrum közös felméréséből, melyben a karácsonyi ajándékozási szokásokat vizsgálták. A neten a budapestiek mellett a kisközségben élők a legaktívabbak.

A nők és a férfiak egyaránt részt vesznek a karácsonyi ajándékvásárlásban, és leginkább a könyvesboltban, ruházati és sportfelszerelést árusító üzletekben lehet az ünnepek előtt tumultusra számítani – derült ki a KutatóCentrum és Depo.hu online piactér közös internetes felméréséből. A válaszadók mintegy kétharmada könyvvel szeretné meglepni szeretteit, emellett a top3-as listán helyet kaptak még a ruházati cikkek és kiegészítők, valamint az egészséggel kapcsolatos és szépségápolási termékek.

A nemek között természetesen megfigyelhető néhány eltérés az ajándékvásárlás terén: míg a hölgyek 60 százaléka tervezi kozmetikumok, parfümök, wellness- és fitnesztermékek beszerzését, addig a férfiaknak csupán 43 százaléka. Ők azonban a gyengébb nemhez képest szívesebben válogatnak a különböző számítástechnikai termékek, telefonok és szórakoztató elektronikai cikkek közül. “Ezeket az eltéréseket számos tényezővel lehet magyarázni: egyrészt a férfiak jellemzően jobban érdeklődnek a technikai dolgok iránt, míg a nők otthonosabban mozognak a szépségápolási termékek világában. Emellett a férfiak inkább barátaik, kollégáik meglepetését szerzik be, míg a család hölgytagjainak ajándékáról hagyományosan a háziasszony gondoskodik” – magyarázta a felmérés eredményeit Szabari László, a Depo.hu üzletág vezetője. A számítástechnikai termékek közt a mobiltelefonok és kiegészítők, valamint a számítógép-alkatrészek a legnépszerűbbek, míg a szórakoztató elektronikai cikkek közt a fényképezőgépek és tartozékai, a DVD- és CD-lemezek, valamint az LCD és plazma televíziók.

Utazás helyett útikönyv?

A vágyott ajándékok toplistája teljesen más képet mutat: jellemzően drágább meglepetésekről álmodozunk, mint amit ajándékba szánunk. Az első két helyre ugyan szintén a ruházati cikkek és kiegészítők, valamint a könyvek kerültek, de a tervezett ajándékokhoz képest sokkal kisebb arányban. A szépségápolási termékeket a számítástechnikai cikkek szorították le a dobogóról: a válaszadók közel 40 százaléka látna szívesen a fa alatt egy új mobiltelefont vagy notebookot, míg csupán egynegyede örülne őszintén egy parfümnek vagy krémnek. Az egyik legnagyobb különbség az utazások tekintetében mutatkozott: míg a megkérdezettek közel 30 százaléka kapna szívesen ajándékba egy utat, addig csupán 4 százalék tervezi, hogy ezzel a viszonylag költséges ajándékkal lepi meg szeretteit. A szórakoztató elektronikai cikkek közt is a drágábbak a népszerűbbek: leginkább egy LCD tévének örülnénk, míg az ajándéklistákon előkelő helyet elfoglaló DVD- és CD-lemezek csupán a negyedik helyre kerültek a kívánságlistákon. A nők természetesen egészen más dolgoknak örülnének, mint a férfiak: utóbbiak közel fele számítástechnikai termékeket, telefont vagy GPS-t látna legszívesebben a fa alatt, míg a nők közel 60 százaléka egy új ruháról vagy ékszerről álmodozik. A férfiak – nem meglepő módon – legkevésbé kozmetikumokra vágynak, míg egy hölgy számára egy autóelektronikai kütyü szinte biztosan rossz ajándékválasztást jelent.

A kisközségben élők aktívak a neten

Az ünnepek előtti tolongás elkerülésére sokan veszik igénybe a netet: a megkérdezettek több mint háromnegyede tájékozódik az interneten, sőt, a tájékozódók fele úgy tervezi, hogy a vásárlás egy részét is online bonyolítja. Ez azt jelenti, hogy több mint 1,3 millióan a világhálón szeretnék a karácsonyi beszerzés egy részét intézni. Meglepő, hogy leginkább a falvak és kisközségek lakói hívják segítségül a netet: a fővárosiakhoz hasonlóan több mint 42 százalékuk vásárlásra is használni fogja, de míg a budapestiek 6 százaléka egyáltalán nem veszi igénybe a világhálót a karácsonyi ajándékvásárláshoz, addig a kisközségben élők csupán 3,5 százaléka.

Egy-egy közeli családtag ajándékára közel 10 000 forintot szánunk. A férfiak többet, átlagosan közel 11 000 forintot költenek, míg a nők nem egészen 7 500 forintot. Az erősebb nem minden huszadik képviselője 40 000 forintnál is drágább ajándék vásárlását tervezi, míg a hölgyeknél ez az arány nem éri el az 1 százalékot sem. Ez több tényezővel is magyarázható: a nők jellemzően több kisebb kiegészítőt is vesznek, aminek az értékét nem számolják az ajándékhoz, emellett a férfiak leginkább a kedvesüknek vásárolnak, aki általában a legdrágább ajándékot érdemli.

Csupán minden negyedik válaszadó várja ki december közepét az ajándékvásárlással, közel 30 százalék még november végéig gondoskodik az ünnepekről. Az idősebbek előrelátóbbak: az 50 év felettiek csupán 16 százaléka hagyja az ünnepek előtti hetekre a bevásárlást.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés