Connect with us

Hirdetés

technokrata

A netbook lehet az idei karácsony slágere

Dotkom

A netbook lehet az idei karácsony slágere

Kétszer annyi noteszgépet adnak el a személyi számítógépek magyarországi piacán, mint asztali PC-t – írja a Világgazdaság.

Először tavaly jegyeztek fel a hagyományos számítógépekénél nagyobb számú laptopeladást az IDC piackutató adatai szerint. A felfutás a mobilinternettel akciózó szolgáltatóknak, a hordozható készülékek piacán is folyamatosan zsugorodó áraknak és az erős forintnak is köszönhető – mondta Fauszt Gábor, az IDC elemzője. Az árfolyamváltozás nyomán mintegy 10 százalékkal csökkenthették áraikat a márkaimportőrök, a noteszgépek küszöbára így az idei első fél évben már 90 ezer forint alá ment.

Ez év második negyedében egy új termékkategória is megjelenhetett a hordozható számítógépek piacán, az elsősorban levelezésre és világhálós böngészésre használható netbook; ebből három hónap alatt mintegy ötezer talált gazdára két tajvani szállítónak, az Asusnak és az MSI-nak köszönhetően. Időközben más, hagyományosabb nagy márkák, a HP, a Dell, a Fujitsu-Siemens vagy az ugyancsak távol-keleti Acer készül hasonló termékeket bevezetni a magyarországi piacon. Fauszt Gábor szerint az idei karácsony slágertermékei lehetnek ezek a kis képernyős, korlátozott funkciókkal ellátott eszközök, lekörözve a tavalyi, tavalyelőtti favoritnak számító MP3-lejátszókat. Az elemző szerint az év végére a szuperolcsó netgépek aránya a teljes noteszgépszegmens 10 százalékát fedheti le.

A netbook megjelenésével csökken a kereslet az üzleti noteszgépek iránt, főként azok magas ára miatt – emeli ki a kutató. A mobil PC-k szegmensét is alapvetően már az otthoni felhasználók hajtják; a második negyedévben a gépek vételének 66 százaléka lakossági vásárlás volt.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés