Connect with us

Hirdetés

technokrata

Asztali számítógépek

Dotkom

Asztali számítógépek

Az üzleti szféra asztali PC-inek mintegy fele a fővárosban található. Az 50 fő feletti kör beszerzéseiben már a márkás eszközök dominálnak.

BellResearch idén ötödik alkalommal készíti el a Magyar Infokommunikációs Jelentést, a hazai távközlési, informatikai és internetes piacok integrált, éves elemzését. Az üzleti szegmens IT- és netes témájú felmérésének adatfelvételére január-február folyamán került sor 1.656, legalább egy főt foglalkoztató cég reprezentatív megkérdezésével.

Egymillió fölött
A legalább egy főt foglalkoztató hazai gazdálkodó szervezetek asztali személyi számítógépeinek állományát a BellResearch elemzői kicsivel több mint 1 millió darabosra becsülik. Az üzleti PC-park legnagyobb hányada, összesen közel kétharmada a 250 fő feletti, illetve a 10 fő alatti szegmensben üzemel. A szűk, mindössze 1.250 szervezetet számláló nagyvállalati körben ez az egy cégre jutó számítógépek magas számának, a mikrovállalatoknál pedig – alacsony fajlagos PC-állomány mellett – a cégek nagy számosságának tudható be. Szintén magas koncentrációval jellemezhetők a feldolgozóipar és a szolgáltatások területén aktív vállalatok is. Az előbbiek mellett erőteljes főváros-dominancia is érzékelhető: a 10 fő feletti szegmens számítógép-állományának több mint fele budapesti cégeknél működik, és a mikrovállalati körben ugyanez az arány szintén kiugróan magas (43 százalék).

Fővárosi túlsúly
A pozitív eltérés mögött nemcsak a cégek regionális eloszlása áll, a fővárosi cégek az átlagosnál nagyobb számítógéppark felett rendelkeznek; különösen a 10 fő feletti körben, ahol a sokasági átlagnak több mint másfélszerese az egy cégre jutó PC-k száma. A vidéki országrészekben az északnyugati régió dominanciája figyelhető meg, ott üzemel az asztali gépek 14 százaléka.

Márkára hangolva
Tavaly az összes hazai cég közel egyharmada, a legalább 10 főt foglalkoztató vállalatoknak pedig csaknem fele (47 százaléka) vásárolt új asztali személyi számítógépet. Ezen belül is legmagasabb arányban (87 százalék) a nagyvállalatok realizáltak beszerzéseket, míg a mikrovállalkozások körében ez az arány csak a cégek negyedrészét tette ki.

A 2004-ben beszerzett desktop PC-k több mint kétötöde (43 százaléka) volt márkajelzés nélküli eszköz. A vállalatméret növekedésével a noname hardverek aránya csökken – mutatnak rá a BellResearch elemzői -, míg a mikrovállalati körben 55, a nagyvállalatoknál csupán 18 százalékot tesznek ki a nem márkás új gépek.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés