Connect with us

Hirdetés

technokrata

Terjed a ´népmozi´ – Idén tovább növekszik a vetítéstechnikai piac

Dotkom

Terjed a ´népmozi´ – Idén tovább növekszik a vetítéstechnikai piac

A hazai vetítés- és demonstrációtechnikai piac két meghatározó szereplője, a Galax Vetítéstechnikai Kft. és a 3M Hungária Kft. elkészítette 2004-es piaci előrejelzését.

A vetítéstechnikai piac 2003-ban robbanásszerűen fejlődött és alakult. A prezentációs területet korábban jellemző, klasszikus írásvetítőt (szintén 3M fejlesztés, de még 1961-ből) ma már legfeljebb iskolák használják, azt is főleg alacson ára, illetve a már fólián meglévő anyagok miatt. Ezzel párhuzamosan teret nyernek a különböző prezentációs projektorok, illetve a legújabb fejlesztésű, különböző kommunikációs eszközöket (kivetítő, digitális tábla, táblamásoló, falitábla, hangosítás, vetítő vászon) integráló Wall Display-ek.

A projektorok piaca hangsúlyosan kettévált: növekedtek a lehetőségek a különböző állami és EU-alapok által kínált pályázatok elnyerésére, így egyre inkább a modern és színvonalasabb oktatást, bemutatókat lehetővé tévő prezentációs kivetítők irányába mozdultak el a beszerzések. A másik, talán még látványosabb fejlődést produkáló vonal a házimozi célú kivetítőké. A piacon jelenleg több olyan modell is kapható, melyek ára egy jobb minőségű TV árával vetekszik. Az igényekre reagálva a 3M egy elérhető árú, kifejezetten házimozizásra szánt családot dob piacra. Várhatóan a többi gyártó is előrukkol hasonló fejlesztéssel, amelyek 2004-ben már elérhetőek lesznek. A kis méret és alacsony zajszint, valamint a kifinomultabb formatervezés egyre inkább elvárás ezekkel az eszközökkel szemben – a 3M ennek megfelelően új termékcsaládját egyenesen Pininfarinával terveztette meg.

A digitális megjelenítő termékcsoporton belül a technológiai fejlődés egyik biztos iránya a wireless („zsinórnélküli”) technológia térnyerése, és szinte természetes a képminőség javulása mellett a folyamatos súlycsökkenés, amely a hordozhatóságot teszi könnyebbé.

Az előrejelzés szerint az üzleti szféráét messze meghaladja majd a magánszféra beszerzéseinek növekedési üteme, és ez a tendencia a közeljövőben biztosan folytatódik. Az oktatási szféra lassan, de biztosan szintén közelít a prezentációs projektorok irányába, tovább növelve a keresletet. Bár a termékek jellemzően évről évre olcsóbbak, még mindig a felső árkategória képviselői maradnak a már említett Wall Display-en kívül a különböző plazma megjelenítők is. Az általános árcsökkenés eredményeként az üzleti felhasználók között nagyobb felvevőpiacot képvisel majd a kis- és középvállalati szegmens.

A piac elsősorban a lakossági beszerzéseknek köszönhetően tovább növekszik, amely növekmény ugyanakkor a volumenre, és nem az árbevételre vonatkozik, mert az árerózió (átlagban 20%) és a volumennövekedés várhatóan kiegyenlítik egymást.

A növekedés ellenére a gyártók és forgalmazók helyzete vélhetően nem lesz könnyebb. Az erősödő piac fokozza a versenyhelyzetet, így az árbevételekből jóval többet kell fejlesztésre fordítani, mint korábban, és nem csak a termékek vételára, hanem az árrés is csökken. Ráadásul a gazdasági megszorítások miatt a termékek beszerzése – a marketing költséghez hasonlóan – az elsők között kerül felfüggesztésre.

A piacon egy másik jelenség is megfigyelhető. A dinamikusan növekvő kereslet magával hozza a gyengébb minőségű, megfelelő szervizhálózattal nem rendelkező távol-keleti „noname” eszközök megjelenését. Eközben a potenciális üzletre a nagy számítástechnikai gyártók is rámozdultak, és olcsó, dömpingáras termékekkel árasztják el a piacot.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés