Connect with us

Hirdetés

technokrata

Ricoh Hungary: új CD és DVD üzletág, árcsökkentés

Dotkom

Ricoh Hungary: új CD és DVD üzletág, árcsökkentés

Pénzügyi eredményeinek ismertetése mellett a Ricoh Hungary új üzletág elindításáról, CD-, DVD-írók és -lemezek értékesítésének megkezdéséről, valamint egyes termékkörökben jelentős árcsökkentésről számolt be mai sajtótájékoztatóján.

[sajtóközlemény] A Ricoh Hungary az elmúlt pénzügyi évben (2001. április 1 – 2002. március 31.) 2,65 milliárd forintos árbevételt ért el, s ezzel – az iroda- és információtechnológiai ágazatban kimagasló mértékben, és a Ricoh valamennyi európai érdekeltsége közül a legdinamikusabban – 46,5 százalékkal növelte forgalmát.

A növekedés különösen a második félévben volt erőteljes, amikor a megelőző év hasonló időszakához mérten 57 százalékkal nagyobb bevételt könyvelhetett el a vállalkozás. A látványos eredmény elsősorban a Ricoh vezető, az árbevétel döntő részét adó termékcsaládja, a – multifunkciós gépekké bővíthető – digitális másolók forgalomnövekedésének köszönhető. Ezekből összességében 128 százalékkal nagyobb árbevételt értek el, mint tavalyelőtt (ezen belül a második félévben 139 százalékkal növekedtek az eladások). Ám nem kevésbé dinamikusan növekedett, 126 százalékkal volt nagyobb a „tisztán” nyomtató-értékesítés is, ezekből a termékekből a tavalyi év második felében több mint megháromszorozódott (!) a forgalom 2000 hasonló időszakához mérten.

A Ricoh Hungary erősségét a nagyteljesítményű, egy vállalati munkacsoport valamennyi irodatechnikai igényének kielégítésére alkalmas digitális berendezések jelentik: tavaly a 40­-59, illetve 60-89 lap/perc másolási-sebesség kategóriában (az úgynevezett 3-as és 4-es szegmensben) a darabszámot tekintve 38 százalékkal több berendezést értékesítettek, mint a megelőző évben.

„A Ricoh Hungary az irodatechnikai berendezések eladására – a kiemelt partneri hálózatot a közvetlen értékesítéssel ötvöző – nagyon sikeres modellt alkalmaz. Az irodatechnikai és a számítástechnikai piac fokozatos összeolvadása nyomán azonban a jövőben mind nagyobb mértékben kívánunk a klasszikus információtechnológiai disztribúciós/nagykereskedelmi csatornára támaszkodni” – mondta Halász Gábor; aki egyben bejelentette: „A Ricoh Hungary, megkezdte Magyarországon a második generációs, DVD+R/RW szabványú írók és lemezek forgalmazását. Ezek, és az ugyancsak az új üzletágunkhoz tartozó Ricoh CD-k és írók már szinte kizárólag a disztribúciós csatornán keresztül kerülnek majd a fogyasztóhoz”.

A Ricoh a DVD+RW szabványt kidolgozó szövetség egyik alapítója, így a második generációs DVD+R egyszer írható DVD-k és az ezek írására szolgáló készülékek értékesítése nem csupán kiteljesíti a cég számítástechnikai cikk-palettáját, hanem egyben elkötelezettséget is jelent a gyakorlatilag valamennyi hagyományos asztali DVD-készülékkel olvasható, azokkal minden korábbi változatnál kompatibilisebb megoldás mellett.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a Ricoh Hungary tekintélyesen csökkentette több termékének árát. Erre – az üzletpolitikai megfontolások mellett – az április elején életbe léptetett új vámrendelkezések teremtettek alapot. A számítástechnikai eszközök vámeltörlése a Ricoh e körbe tartozó termékei esetében átlagosan 3,5 százalékos ármérséklést tett lehetővé, a csökkenés azonban egyes cikkek esetében eléri a 11 százalékot is – jelentette be az ügyvezető.

Halász Gábor az idei tervekről szólva elmondta, hogy erre az évre mintegy 20 százalékos forgalomnövekedést várnak. Ebben szerepet szánnak az új üzletág beindításának is, amely a terveik szerint mintegy 100 millió forinttal járul majd hozzá a bevételek növeléséhez. Jelenleg a Ricoh Hungary forgalmának 54,5 százaléka származik gépek eladásából, s csaknem 30 százalék a szolgáltatás: bérlet és szerviz. (További 14,2%-ot tesz ki a kellékek és alkatrészek értékesítése, illetve 1,7 százalékot az egyéb tevékenység.) A jövőben – testre szabott komplett megoldásokkal – a szolgáltatások részarányát növelni kívánják.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés