Dotkom
Új alakot öltenek az internetes hirdetések
A recesszió által talán leginkább sújtott internetes kiadók újfajta módszerekkel próbálnak hirdetőket szerezni.
Ezek között megtalálható a dinamikus HTML alkalmazása, melynek révén a hirdetések sokkal látványosabbak lehetnek, ezáltal kilépve a “hagyományos” online hirdetés adta keretekből (ennek egyik példája, mikor a reklámhirdetés átlebeg az egész oldalon). Szintén nagyon figyelemfelkeltő a rövid animációk, mozgóképek beillesztése (a Disney például kifejlesztett egy olyan formátumot, ami nem igényel külön feltelepített lejátszó szoftvert).
2001-ben 5,7 milliárd dollárra nőt az online hirdetések értéke, ez azonban csak öt és fél százalékos növekedés a tavalyi adatokhoz képest (a múlt évben egyébként 54 százalékkal bővült a piac). Elemzők szerint ehhez a szeptember 11-i egyesült államokbeli terrortámadás is nagyban hozzájárult, mindazonáltal továbbra is bíznak benne, hogy 2006-ra elérhető a 15 milliárd dolláros forgalom.
Az ágazat válságának köszönhetően a hirdetők soha nem látott palettáról válogathatnak, a kiadók keresik kegyeiket. Céljuk, hogy a reklámok még szórakoztatóbbá és információdúsabbá válhassanak, ennek segítségével pedig újabb hirdetőket (ezzel újabb bevételi forrásokat) nyerhessenek meg.

[fbcomments url="https://www.technokrata.hu/egazdasag/dotkom/2001/10/22/uj-alakot-oltenek-az-internetes-hirdetesek/" width="800" count="off" num="3" countmsg=""]