Connect with us

Hirdetés

technokrata

„Fertőz” az Apple iPad

Dotkom

„Fertőz” az Apple iPad

Steve Jobs táblagépe az online bűnözők virtuális markába taszíthat. Továbbá – mi köze van az iPadnek a melltartókhoz? Rövidhírek.

iPad 2
Múlt héten számoltunk be arról, mit tudott kihozni a tábla-PC koncepcióból az Apple; Steve Jobs bemutatta az iPad névre keresztelt fejlesztést az amerikai nyilvánosság előtt. A masina hozott is, meg nem is: ugyan kitöltötte a vállalat portfoliójában levő űrt, de nem tudta maradéktalanul kielégíteni az igényeket. Nincsen benne memóriakártya-olvasó, USB-port, nem képes az Apple alkalmazásboltján kívüli szoftverek futtatására, drágább, mint a hasonló funkcionalitású netbookok és elektronikus könyvolvasók, hogy csak néhány példát említsünk.

A várhatóan jövőre debütáló iPad 2 ezen hiányosságokat orvosolhatja. Általánosan jellemző az Apple újonc termékeire, hogy habár megragadják a felhasználók érdeklődését, igazán kiforrni csak a második generációra tudnak. Ugyanakkor elmondható, hogy az almás vállalat odafigyel a kütyüit vásárlók véleményére: a visszajelzések javasolta változtatások javát be szokták építeni új modelljükbe. Nem kizárt, hogy az iPad 2 valóban HD-s lesz (most nem az; a natív 1024×768 pixeles felbontáson nem jeleníthető meg 720p (1280×720 pixel) videó eredeti méretben), támogatni fogja a GSM hívásokat, a Flash tartalmak megjelenítését, az igazi multi-taskingot, és talán még webkamerával is fel lesz szerelve. A fentiek ugyanis mind kimaradtak Jobs új kedvencéből.

Rosszul sikerült márkanév-választás?
Ismeretes, hogy az iPhone kapcsán már összetűzésbe került más IT-vállalatokkal az Apple; a Cisco ugyanis jóval korábban bejelentette igényét a márkanévre. Az a vita viszonylag hamar elsimult, és az ott szerzett tapasztalatok most is jól jöhetnek. Steve Jobs cége ugyanis hasonló bakit követett el az iPad kapcsán. A Fujitsu például már évek óta forgalmaz iPad névre hallgató terméket: a 3,5 colos, Windows Mobile-t futtató érintőképernyős eszköz jóval korábban megjelent a piacon. A Financial Times szerint már folynak a tárgyalások a vállalatok között, így a két termék valószínűleg „elélhet” majd egymás mellett.

De nem csak a Fujitsu jelenthet problémát: A félvezetőgyártásban érdekelt STMicroelectronics szintén rendelkezik IPAD termékkel. Az Integrated Passive and Active Devices kifejezés rövidítéséből létrejött mozaikszó már 10 éve ismert a szakmában – úgy látszik, nem eléggé. Habár a félvezetőgyártó terméke funkcionalitás tekintetében nem ütközik az Apple táblagépével, a távol-keletiek is „vizsgálják a helyzetet”.

Még kevésbé jelent problémát a Siemens, „aki” motorbiciklik és motorok terén védette le az Ipadet, illetve a Coconut Grove Pads, mely cég 2008 óta készít ezen márkanév alatt melltartókat.

Könyv- vagy melltartó? A név ugyanaz…

Vigyázat, fertőzésveszély!
Ahogy azt minden, a világ figyelmét kiérdemlő esemény (legutoljára a Haitin történt földregések) kapcsán megszokhattuk már, sajnos az iPad is jó indokot szolgáltatott az online bűnözők számára mások számítógépeinek megfertőzésére. A Symantec-nél dolgozó Candid Wueest arra hívta fel a figyelmet, hogy az Apple termékével kapcsolatos keresések jelentős része nem biztonságos weboldalakra viheti az internetezőt. Emellett azt prognosztizálta a szakértő, hogy a következő hetekben több spam és phishing (jelszóhalász) kampány fog az iPadre épülni.

A szokásos intelmeket tehát most is érdemes megfogadni: ne dőljünk be olyan ajánlatoknak, amelyekben olcsón kínálnak iPadet, böngészőnket pedig mindig tartsuk a lehető legfrissebb állapotban. Emellett sokat számít egy folyamatosan update-elt biztonsági szoftver (antivírus + antispyware) alkalmazása is.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés