Connect with us

Hirdetés

technokrata

Nem lesz érdemi hatása a válságnak a mobilpiacon

Dotkom

Nem lesz érdemi hatása a válságnak a mobilpiacon

Bár a mobilszolgáltatók szerint nincs érdemi hatással a gazdasági válság a mobil-előfizetések számára, az NHH adatai szerint az év csökkenéssel-stagnálással indult. Cikkünkben megpróbáltuk összehasonlítani a szolgáltatók tarifáit.

Januárban összesen kismértékben, 43 ezer előfizetéssel csökkent a mobilpiac. A jelenség nem tekinthető általánosnak, a Vodafone-nál az első hónapban például négyezerrel nőtt az ügyfélszám, februárban pedig majd 15 ezerrel. (A változás nagyságát – és irányát – erősen befolyásolja a cégek marketingmunkája.) A lakossági mobil- és a mobilinternet-piac várhatóan az idén sem csökken, miközben az alkalmazottak elbocsátása és a kiadások visszafogása miatt a vállalati szegmensben várhatóan lesz némi visszaesés – válaszolt a válság felhasználói szokásokra gyakorolt hatását firtató kérdésünkre Fülöp Gábor, a Vodafone árazási igazgatója. A T-Mobile sem vár jelentős változást a korábbiakhoz képest, hiszen a mobil kommunikáció változatlanul fontos, sőt a szerepe mind inkább felértékelődik – közölte a társaság sajtóosztálya. A Pannonnál sem tapasztalnak jelentős változást a mobiltelefon-használati szokások területén – mondta Majorosi Emese, a Pannon sajtó- és információs igazgatója.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) friss adatai szerint míg tavaly folyamatos volt az előfizetők számának növekedése, addig az év eleje óta stagnál ez az adat. Alátámasztja a felhasználói szokások változását az NHH által a napokban közzétett mobilinternet-gyorsjelentés is. E szerint a január végi 508 ezerről február végére 527 ezerre emelkedett ugyan a három magyarországi mobilszolgáltató mobilinternet-előfizetéseinek száma, ám némileg csökkent az egy előfizetésre jutó adatforgalom.

A mobilszolgáltatók szerint a válságra nem a mobiltelefonálási szokások megváltoztatásával érdemes reagálni, hanem egy megfelelőbb előfizetési csomag választásával. “A saját használati szokásainknak megfelelő konstrukció választásával – akár opciókkal kiegészítve – már jelentős előnyök érhetőek el, anélkül hogy bármilyen kompromisszumot kellene kötnünk fogyasztásunkat illetően” – jelentette ki a Vodafone igazgatója. “Nem jelentenek feltétlenül költségmegtakarítást a költségcsökkentő szolgáltatások, hiszen nem elsősorban ez az ügyfél célja, hanem az, hogy ugyanazért a pénzért jóval többet telefonálhasson” – mondta a Pannon igazgatója. “Vélhetően sokkal többen választják majd a lakossági és üzleti előfizetőink számára egyaránt nagy számban elérhető kedvezményeinket. Ezekkel ugyanis adott esetben jelentősen csökkenthetők a beszélgetési vagy adatátviteli díjak” – közölte a T-Mobile sajtóosztálya.

Egy, a neve elhallgatását kérő szakmabeli szerint az átlagos felhasználó nagyjából 160 percet telefonál és közel 25 sms-t küld. A tarifák összehasonlításánál ebből az adatból indultunk ki (lásd táblázatunkat). Az NHH tantusz szolgáltatásában megkerestük, hogy ezek, és a kétszer, illetve feleannyit kommunikáló felhasználók milyen konstrukciókkal járnak a legjobban. Nem vettük figyelembe a belépési költségeket és a törzsvásárlói fokozatokat, viszont a legalacsonyabb költséggel járó csomagokat kerestük. A tarifák összehasonlításából az derül ki, hogy valamennyi szolgáltató gyakorlatilag egyforma áron, minimális különbségekkel kínálja a szolgáltatásait, ezért jó szívvel csak az ajánlható az olcsóbb csomagot keresőknek, hogy alaposan mérjék fel a saját igényeiket, és keressék az akciós ajánlatokat.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés