Connect with us

Hirdetés

technokrata

Megroggyan a nagyobb LCD-tévék ára is

Dotkom

Megroggyan a nagyobb LCD-tévék ára is

Tovább folyik a folyadékkristályos tévék árának lemorzsolódása.

Két határozott trend látszik kibontakozni az LCD-tévék piacán: az egyik az, hogy a kisebb, 80 centiméteres képátlójúnál nem nagyobb készülékek kereslete nő a nagyobbakkal szemben, a másik, hogy egyre többen vesznek olyan panelt, amely elég jó minőségű képet nyújt ahhoz, hogy számítógép-képernyőként és tévéként is használható legyen.

A kisebb képernyők mellett az szól, hogy olcsóbb lehetőséget nyújtanak a régi tévék lecserélésére, ami különösen a feltörekvő országok vevőinek fontos. A kínai, indiai, orosz fogyasztók sok tévét vesznek, és sokan közülük még a pekingi olimpia előtt meg akarják szerezni az új készüléket.

Eközben az amerikai gazdaság lassulása miatt a pénzesebb, nagyobb tévéket kereső vevőket felvonultató észak-amerikai piac kevésbé bővül. A gyártók tapasztalatai szerint az eladott LCD-tévék harmada 80 centi képátlójú – tudósít a Reuters.

Az úgynevezett moniTV-k értékesítése várhatóan megduplázódik 2009-ben – vélik szakértők. A 37 centiméteres alapmodelleket az egyetemi hallgatók és feltörekvő országok vásárlói kedvelik, míg az 50 centis kategória adja a piac derekát.

Ugyanakkor 2009 fordulatot hozhat a trendben, ugyanis a túlkínálat miatt a mostanihoz képest jelentősen csökkent az egyméteres képátlójú tévék ára, ami fellendíthei keresletüket. Már 2008 negyedik negyedévére 1000 dollár alá eshet az ilyen méretű készülékek ára. A Sony a folyó negyedévben 30 százalékkal vágta meg legfontosabb típusai árát az USA-ban.

Az iSuppli piackutató cég szerint 2008-ban több mint 100 millió LCD-tévét vesznek majd a vevők, szemben a 2007-es 78,5 millióval. 2012-re 194 millióra nő az értékesítés.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés