Connect with us

Hirdetés

technokrata

A mikrovállalatok körében bővülhet az internetpiac

Dotkom

A mikrovállalatok körében bővülhet az internetpiac

Tízből hét hazai vállalatnál már elérhető a világháló – legalábbis a BellResearch által évente elkészített magyar infokommunikációs jelentés üzleti internetszolgáltatással foglalkozó 2007-es modulja szerint.

A becslések szerint közel 170 ezer hazai társas vállalkozás rendelkezik hozzáféréssel, amelynek 80 százaléka tíznél kevesebb alkalmazottat foglalkoztat. Az internetpenetráció átlag feletti a budapesti székhellyel rendelkező cégek esetében, míg a legnagyobb – közel tízszázalékos – lemaradásban a délnyugat-magyarországi régió van. A kutatássorozat tavalyi eredményei azt mutatják, hogy a megelőző egy évben a hazai legalább egyfős vállalati körben mintegy három százalékkal bővült az internetpenetráció. A technikai fejlődést jól mutatja, hogy az ellátottság mára az 1-9 fős mikrovállalatok körében is elérte a kétharmados arányt. A nagyobb cégek persze már jó ideje “előrébb” tartanak: az ötvennél több alkalmazottat foglalkoztató vállalatok mindegyikénél, de még a 10-49 fős kisvállalatok 95 százalékánál is van legalább egy hozzáférés. A penetráció kezdeti, viszonylag gyors növekedésének eredményeképpen a nagy-, közepes és kisvállalatok döntő többsége tehát ma már rendelkezik internetkapcsolattal, nagyrészt szélessávú technológiai alapokon. Az ellátottsági szint emelkedése mindazonáltal 2003 óta folyamatosan lassuló tendenciát mutat, ami a fokozatos telítődés következménye. A kisvállalatoknál a penetráció tavaly már 90 százalék fölé emelkedett, azaz a 10-49 főt foglalkoztató cégek e mutató tekintetében lassan beérték a legalább 50 alkalmazottal működő közép- és nagyvállalati kört. A növekedés üteme a számarányát tekintve meghatározó súlyú mikrovállalati szegmensben is lassul, bár 2006-2007-ben a penetráció itt még mintegy három százalékkal emelkedett. A kis-, közepes és nagyvállalatok esetében – a telítettség közeli piaci helyzet következtében – az elmúlt időszak így sokkal inkább a sávszélesség bővítésének, mintsem a penetráció növekedésének jegyében telt. A piaci folyamatok eltérően érintették a különböző hozzáférési technológiákat. Míg a dial-up-hozzáférések aránya évről évre csökken (ma már csupán a legalább egy alkalmazottat foglalkoztató cégek 16 százaléka rendelkezik vele), addig az xdsl részaránya tovább nőtt, s a legnagyobb vállalatok kivételével domináns pozícióra tett szert. A nagyvállalatok körében – ha csak hajszálnyival is, de – még mindig a bérelt vonalon való hozzáférés a leggyakoribb. A dedikált kapcsolatot biztosító, megbízható, de viszonylag drága bérelt vonali internetelérést a nagyvállalatok több mint fele használja, valamivel nagyobb arányban, mint az xdsl-technológiát. Az egyértelműen feltörekvő kábeles internetelérés 2007-ben már a második leggyakrabban használt technológia volt, és főként a mikrovállalatok körében kedvelt.

A piaci folyamatok eltérően érintették a különböző hozzáférési technológiákat. Míg a dial-up hozzáférések aránya évről évre csökken, addig az xdsl részaránya tovább nőttA BellResearch elemzői rámutatnak, hogy a következő időszakban az üzleti internetellátottság további növekedése szinte kizárólag a mikrovállalati szegmenstől várható. A szolgáltatók számára így két lehetőség kínálkozik: újabb megoldásokat, szolgáltatásokat nyújtani a meglévő üzleti előfizetőknek (saját, illetve versenytársaik ügyfeleinek), valamint a mikrovállalatok körében bővíteni piacaikat.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés