Connect with us

Hirdetés

technokrata

A hazai pénzügyi szektor Internet-használati szokásai

Laptop

A hazai pénzügyi szektor Internet-használati szokásai

A GKI a Webigennel és a Sun Magyarországgal együttműködve a magyarországi pénzügyi szektor és az Internet-gazdaság viszonyát mérte fel.

Jelenleg hat bank és két takarékszövetkezet nyújt folyószámla-szolgáltatást az Interneten keresztül, míg egy bank befektetési jegyek értékesítésére használja ezt a csatornát. A folyószámla-szolgáltatást nyújtó bankok 2001. december 31-én kb. 148.000 lakossági és 19.700 vállalati internetes ügyféllel rendelkeztek. Ez az jelenti, hogy a 2001. év folyamán az internetes bankszolgáltatásokat használók száma a lakosság körében 2,3 szorosára nőtt, míg a vállalati körben a növekedés 58%-os volt.

2002-ben további bankok kezdenek internetes szolgáltatásokat nyújtani mind a lakosság mind a vállalkozások számára. Jelen felmérésben 3 nagybank és egy kisbank jelezte, hogy 2002 végéig beindítja internetes szolgáltatását.

A bankok várakozásai szerint 2002-ben a lakossági internetes ügyfelek száma körülbelül 75%-kal, a vállalati ügyfelek száma körülbelül 50-60%-kal fog emelkedni.

A bankok többsége internetes szolgáltatásaikkal elsősorban az Internet-hozzáféréssel rendelkező lakosságot, és a vállalatok közül a kisvállalkozásokat célozza meg. A GKI felmérése szerint Internet-hozzáféréssel 2001. végén 1,6 millió 14 év feletti magyar állampolgár rendelkezett otthon, munkahelyen vagy iskolában. A kisvállalkozások 70-75 százaléka rendelkezett Internet-kapcsolattal a múlt év végén.

A mobiltelefonos banki szolgáltatásokat igénybevevő lakossági ügyfelek száma 2001-ben 2,5-szeresére nőtt, a vállalati ügyfelek száma megötszöröződött.

A bankok 2002-ben tovább kívánják bővíteni az Interneten keresztül elérhető banki szolgáltatások körét, illetve javítani szeretnék minőségét. Az újonnan piacra lépők az eddigi összes ismert internetes szolgáltatást nyújtani kívánják ügyfeleiknek, a már a piacon levők pedig a webfelületek testre szabását, kényelmi funkciók bevezetését valamint termékfejlesztéseket (például állandó átutalási megbízás módosítása, mobiltelefon feltöltés Interneten keresztül) terveznek megvalósítani. Egyes bankok az internet-alapú CRM-et és m-commerce megoldásokat is alkalmazni kívánnak a jövő évben.

A biztosítók 2001-ben összes díjbevételük elhanyagolható hányadát szerezték Interneten keresztüli eladásokból. 2002-re a várakozások szerint ez az arány csak néhány biztosító esetében érheti el az igen alacsony 1%-ot.

A biztosítók inkább a lakossági, mint vállalati ügyfeleik részére történő internetes értékesítés növekedésére számítanak. Mindkét ügyfélcsoport esetén nagyobb sikert remélnek a nem életbiztosítások internetes értékesítésében.

Jelenleg hat értékpapírcégnél van lehetőség Interneten keresztüli megbízásadásra. A cégek internetes ügyfeleik arányának némi emelkedésére számítanak 2002-ben.



Szólj hozzá!

További Laptop

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés