Connect with us

Hirdetés

technokrata

Arra tanítják a gépet, hogy legyőzze az embereket

Dotkom

Arra tanítják a gépet, hogy legyőzze az embereket

A cél az, hogy a mesterséges intelligencia a legjobb legyen a Starcraft II-ben.

Nem akármilyen kihívás elé állíthatja a go játékban már győzedelmeskedő mesterséges intelligenciáját a Google. A kaliforniai vállalat ugyanis azt a célt tűzte ki maga elé, hogy olyan szintre fejlesszék fel a 400 millió dollárért két éve megvásárolt startup, a DeepMind AlphaGo névre keresztelt rendszerét, hogy az képes legyen végigjátszani a Starcraft II-t.

artificial intelligence. Image shot 2008. Exact date unknown.

Ez azért is óriási kihívás a kutatók számára, mert a stratégiai játékban szükség van magas fokú taktikai gondolkodásra, illetve arra is, hogy az intelligencia a lehető legjobban fel tudja deríteni a környéket. Erre eddig nem volt szüksége az DeepMindnak, hiszen a go játékban az egész pályát átlátta az algoritmus, felfedezésre, további megismerésre nem volt szükség.

starcraft2

A projektben nemcsak a Google, de a játékot fejlesztő Blizzard is részt vesz, mivel a sikerhez szükség van a pálya átalakítására, a grafika lebutítására is. Emellett a Blizzard munkatársai végigjátszásokat is biztosítanak a kutatóknak, méghozzá azért, hogy ezeket megmutathassák a mesterséges intelligenciának. A rövid távú cél az, hogy az algoritmus megismerje a környezetét és az új, váratlan kihívásokat is sikerrel oldja meg. Végső soron viszont azt szeretnék elérni a DeepMind fejlesztői, hogy a mesterséges intelligencia jobban jászon még a Starcraft II legnagyobb rajongóinál is.

 

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés