Connect with us

Hirdetés

technokrata

Megváltoztathatja az Apple, hogy hogyan használjuk a mobilunkat?

Dotkom

Megváltoztathatja az Apple, hogy hogyan használjuk a mobilunkat?

Fontos változások jönnek az App Store-ban. A cél, hogy még több alkalmazást telepítsünk a készülékünkre.

Meglepő módon nem várt a jövő heti WWDC-ig Phil Schiller, az Apple marketingigazgatója ugyanis már most elárult néhány fontos információt a cég szoftveráruházával kapcsolatban. Schiller többek között azt is bejelentette, hogy az eddig csak néhány kategóriában elérhető előfizetéses modell az összes alkalmazástípusnál megjelennek majd. Ezt nemcsak a felhasználók miatt lépték meg, sőt elsősorban fejlesztői nyomásra történt a változtatás. Sokan ugyanis panaszkodtak, hogy az eddigi megoldással nem tudtak jövedelmező pénzügyi modellt kialakítani. keresesappstore3

Jelen pillanatig ezt a problémát úgy oldották meg, hogy az ingyenesen piacra dobott alkalmazás (a legtöbb esetben egy játékról van szó) egyes funkcióit csak pénzért lehetett aktiválni, azaz ha valaki ténylegesen szerette volna kihasználni a szoftver képességeit, mindenképpen fizethetett. Érdekesség, hogy amennyiben a fejlesztők minőségi alkalmazást készítenek és a felhasználó egy év után is előfizet a szolgáltatásra, úgy 15%-kal többet, összesen 85%-ot tehetnek majd zsebre a befolyó összegből.

További újdonság, hogy ősztől (azaz szinte biztosan az iOS 10 megjelenésével egy időben) visszatér a kategóriák fül, ezzel is megkönnyítve a keresést. Apropó kereső, ez sem marad érintetlen, egyfelől mert Schiller szerint folyamatosan javítanak a hatékonyságán, másfelől pedig mert érkeznek majd a fizetős találatok is. Míg előbbi azt jelenti, hogy egy elgépelés esetén is a helyes információkat jelzi majd ki a rendszer, addig utóbbi kifejezetten azt a célt szolgálja, hogy plusz pénzért előtérbe kerüljön egy fejlesztő alkotása. A fizetős találatokat jól elkülöníti majd a rendszer, azaz szó sincs arról, hogy becsapnák a felhasználót, Schiller szerint pusztán csak egy újabb lehetőséget biztosítanak.

keresesappstore2

Az Apple marketingigazgatója azt is elárulta, hogy az App Store a továbbiakban sem követi majd a felhasználók keresési szokásait, így ezt a fejlesztők sem tudhatják meg. Sőt, a gyerekek védelmére is figyelnek, így amennyiben egy 13 évesnél fiatalabb gyerek használja az App Store-t, úgy ő nem találkozik a reklámokkal. Ez persze csak akkor ér valamit, ha a csemetének saját készüléke van, a felnőttek mobiljainál mit sem ér ez a lehetőség.

Az biztos, hogy az elkövetkező időszakban nem csak ilyesformán változik majd az App Store, hiszen amióta Phil Schiller átvette az áruház vezetését, több pozitívum is történt. Így míg korábban napokig kellett várni, hogy egy-egy alkalmazást jóváhagyjanak, addig mára ott tartunk, hogy a programok 50%-át egy napon belül, 90%-ukat pedig legfeljebb két nap után elfogadják és így megjelennek az iPhone-ok, iPad-ek és iPod Touch-ok képernyőjén.

keresesappstore

A változások legfontosabb célja egyértelműen az, hogy a stagnáló App Store-ba új életet leheljenek és a jövőben minden eddiginél többen kattanjanak rá az új alkalmazások letöltésére. Ezzel pedig még fontosabbá válhatnak az iPhone-os alkalmazások, hiszen a nagyobb érdeklődés több bevételt, azaz végső soron szélesebb kínálatot eredményez. Így pedig mindenki jól jár, hiszen nekünk több alkalmazás áll majd a rendelkezésünkre, a fejlesztők pedig élvezhetik a magasabb bevételek előnyeit. A legjobban persze az Apple-nél örülhetnek majd, hiszen ha az App Store jól teljesít, akkor a fejlesztők inkább az iOS-re készítik majd az alkalmazásokat, ami hosszú távon komoly előnyt jelenthet az Androiddal szemben.

Forrás: iMagazin & The Verge 



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés