Connect with us

Hirdetés

technokrata

Vergődnek a japán gyártók

Dotkom

Vergődnek a japán gyártók

A Samsung és az LG uralja a TV piac közel felét.

Nem vitás, hogy a 80-as és 90-es évek tv piaca a japánok egyeduralmáról szólt. A Sony és a Panasonic sok háztartásba költözött be, az emberek szívesen vásároltak ilyen, akkoriban nagyon modernnek számító készülékeket.

A Plazma és LCD forradalomról ugyanakkor a megfelelő modellek hiányában lecsúsztak, és helyüket a dél-koreai vállalatok vették át. Az  verseny legnagyobb győztese a Samsung, aki az előző évi 24,8%-ról 27,7%-ra növelte a piaci részesedését. Mögötte jócskán lemaradva a másik koreai gigavállalat az LG jön 15%-al.

alg_greece_tv_shop

A dobogó legalsó fokára a Sony állhatott fel, ők az egy évvel korábbi 11,2% után idén mindössze 7,8%-ot hasítanak ki a tortából. A Panasonic jelenleg 6%-ot tudhat magáénak, míg a legnagyobb anyagi bajban lévő Sharp mindössze 5,4%-ot.

Toshiba-40RV753B-RV-Series-HD-LCD-TV2

A japán gyártók vergődésének elsődleges oka a saját piacuk gyengélkedése, a szigetországban az előző évi adatokhoz képest 32%-al esett vissza a televízió eladás.

PlasmaTV_Horizontal-image-1

A plazma televíziók mára gyakorlatilag rétegtermékké váltak, a 13 millió darabos eladás elenyésző az LCD TV-k 200 milliójához képest. Meglepő, de az előbbi adatot még a jó öreg katódsugárcsöves televíziók is túlszárnyalják, ezekből 16 millió darab készült.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés