Connect with us

Hirdetés

technokrata

Átutalások 4 órán belül

Dotkom

Átutalások 4 órán belül

Átállás az InterGiro2-re – a Volksbank hatékony megoldást talált.

A 2012-ben elinduló elszámolási rendszer, az InterGiro 2 bevezetése az ügyfelek számára számos előnnyel jár majd, hiszen a pénzforgalom gyorsabbá válik, s az új szolgáltatások az ő kényelmüket fogják szolgálni. Az új rendszer a lakossági ügyfelek és a vállalkozások pénzgazdálkodását egyaránt megkönnyíti, hiszen egy adott napon kezdeményezett elektronikus átutalás már aznap, méghozzá 4 órán belül meg is érkezik a kedvezményezetthez. A Magyarországi Volksbank Zrt. ehhez az IBM Magyarországgal és a Simplexion Kft.-vel alakított ki partneri kapcsolatot.

Az együttműködés egyik fontos lépéseként a három cég együtt fejleszti és teszteli azt a programot, amely lehetővé teszi ennek a meglehetősen összetett és sokrétű problémának a megoldását. 2012. július 2-től Magyarországon az új elszámolási rendszer (IG2) keretén belül az elektronikus úton beadott megbízásokat több elszámolási szakaszban dolgozzák fel – méghozzá naponta ötször. Emellett a jelenleg is használt elszámolás-forgalmi rendszer (InterGiro1) is megmarad: az ügyfelek által papír alapon beadott átutalási megbízásokat az egyszeri éjszakai GIRO feldolgozás során hajtják végre. A feladat nagysága abban rejlik, hogy e két egymástól különböző fizetési rendszert kell párhuzamosan működtetni az átállást követően legalább 2-3 évig.

Banki megfontolások
„A Volksbank arra számít – és erre ösztönzi ügyfeleit is – hogy a papír alapú megbízások helyét átveszik az elektronikus úton beadott megbízások, azaz idővel a teljes fizetési forgalom át fog terelődni az új, napon belüli elszámolási rendszerbe. Mindez lehetőséget ad a jelenlegi belföldi fizetésforgalmi termékpaletta színesítésére és új ügyfélbarát számlavezetési konstrukciók kidolgozására is.” – mondta Birinyi Éva, a Magyarországi Volksbank Zrt. Fizetésiforgalom-menedzsere.

A banki szintű fejlesztéseknek idén március és augusztus között kell megtörténniük, annak érdekében, hogy 2011 szeptemberétől a belső tesztelések elkezdődhessenek. 2011 novemberétől veszi kezdetét a Giro Zrt. irányításával egy minden bankot érintő közös tesztelési periódus, amely egészen 2012 áprilisáig tart majd. 2012 májusában egy próbaüzem keretében kell ellenőrizni, hogy minden klíringtag képes-e az új elszámolási rendszerben megfelelően és biztonságosan működni.

A legfontosabb dátum a jogszabálynak való megfelelés szempontjából 2012. július 2-a, hiszen ettől az időponttól minden klíringtagnak képesnek kell lennie az elektronikus úton beadott, belföldi átutalási megbízások küldésére és fogadására az új elszámolási rendszer használatával, illetve az úgynevezett „4 órás szabály” teljesülésének biztosításával.

A pénz okosabb útja
A SWIFT infrastruktúrák támogatásában már komoly referenciákkal rendelkező Simplexion olyan informatikai megoldás létrehozását tűzte ki célul, amely képes valamennyi fizetési üzenettípust összefogni és egységesen kezelni. Kovács Vilmos Levente ügyvezető igazgató szerint a fejlesztéshez azért vették alapul az IBM WebSphere Transformation Extender termékét, mert ez a környezet szavatolta leginkább a standard komponens biztonságát és az üzenetek kezelésének teljes szabadságát.

Az IBM pedig Smarter Planet nevű globális kezdeményezése keretében nyújtott támogatást egy olyan Smart Banking megoldás létrehozásához, amely információ-technológiai fejlesztéssel járul hozzá a városi élet ésszerűbb, hatékonyabb, felhasználóbarát működéséhez. Mint Pongrácz Ferenc operatív vezérigazgató elmondta, a vállalat azt is lehetővé tette, hogy a Simplexion az IBM budapesti Innovation Centerében tesztelhesse a megoldását.

Az alaposan tesztelt terméket a fejlesztő Payment Message Hubnak keresztelte el. A szoftverbe nem csupán az InterGIRO2 projekt kapcsán megvalósítandó üzenet formátumot implementálták, hanem olyan termékfejlesztési platformot hoztak létre, amely használójának határozott versenyelőnyt is biztosít. A Payment Message Hub biztosítja a fedezet követést a bank valamennyi számláján (pl. MNB VIBER, nostro) a historikus adatok figyelembevételével, lehetővé teszi az elkövetkező üzenetformátum változások könnyű bevezetését is (SDD, IG1 kivezetése, SEPA áttérés), megvalósítja az üzletmenet folytonosságot a központi számlavezető rendszer tekintetében, és segít a bank egyéb üzletágai (biztosítás, értékpapír kereskedelmi szolgáltatás) által kínált termékek közös platformon történő értékesítésében.

Támogatja a törvényi kötelezettségek megvalósítását (jelentéskészítés, sorba állítási szabályok alkalmazása), a banki belső folyamatok automatizálását (pl. fedezet ellenőrzés, return, reject, recall), és az automatizált feldolgozás kiterjesztését az ügyfelek felé. A Payment Message Hub új helyfüggő limit, tranzakció típusú kártyaszolgáltatások és mobil bankolási opciók lehetőségét is biztosítja.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés