A program pedagógusoknak nyújt segítséget környezet- és természetvédelmi, energiatakarékossági, illetve állatvédelmi témájú interaktív foglalkozások megtartásához. A dokumentumok ingyenesen letölthetők a minisztérium honlapjáról.
A Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság Szénások Európa Diplomás Terület Látogatóközpontjában a Vizes Élőhelyek Világnapja alkalmából rendezett ünnepségen pilisszentiváni diákok közreműködésével mutatta be a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium és a Környezeti Nevelési Egyesület új, óvodásoknak és iskolásoknak szóló környezeti nevelési oktató- és programcsomagját, amely négy korosztály számára készült, három témában. A programcsomagot óvodapedagógusok, az oktatócsomagot pedig iskolai pedagógusok használhatják fel környezet- és természetvédelmi, energiatakarékossági, illetve állatvédelmi témájú interaktív foglalkozások megtartásához. Az anyagok ingyenesen letölthetők a http://www.kvvm.hu/index.php?pid=139&sid=164 oldalról.
A tavalyi évtől az ökoiskolák és zöld óvodák növendékei egy évben négy napon – így február 2.-án, a Vizes Élőhelyek Világnapján is – ingyen látogathatják a nemzeti parkokat. A jeles napon több hazai nemzeti park igazgatóság is szervez programokat, elsősorban iskolásoknak és óvodásoknak, olvasható a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium közleményében.
A szemléletformálásra, környezeti nevelésre és ökoturizmusra a Duna- Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság is nagy hangsúlyt fektet. A nemzeti park öt helyszínen folytat kifejezetten környezeti nevelési munkát, de a többi bemutatóhelye (Alcsúti Arborétum, Ócsai Tájház, Pál-völgyi-és Mátyás-hegyi-barlang) is a szemléletformálást szolgálja. Két látogatható barlangjában a vezetett klasszikus barlangtúrákon kívül kimondottan diákok számára szerveznek “overallos” túrákat, valamint földalatti földrajzórákat az ismeretanyag könnyebb és “testközelibb” elsajátítása érdekében.
A nemzeti parkban pedagógusok továbbképzésére is van lehetőség, a tanárok 30 órás akkreditált továbbképzésen vehetnek részt évi két alkalommal. A tanfolyam célja, hogy a résztvevők megismerkedhessenek a nemzeti park természeti és kulturális értékeivel, környezeti nevelési lehetőségeivel, hogy majd ezeket, mint tanulásszervezési kereteket, tartalmakat az oktatási-nevelési intézmények környezeti nevelési programjába, helyi tanterveibe illeszthessék.