Connect with us

Hirdetés

technokrata

Az Apple betör a mobilreklámpiacra

Dotkom

Az Apple betör a mobilreklámpiacra

Az Apple be akar törni az internetezésre képes mobiltelefonokon megjelenő hirdetések piacára, párbajra hívva a Google-t.

Steve Jobs, a vállalat vezérigazgatója bemutatta a sajtó képviselőinek az iPhone okos mobiltelefon alapszoftverének (operációs rendszerének) legújabb, 4.0-s változatát, amelynek része egy hirdetéskezelő program. Az iAds névre keresztelt szoftver segítségével az iPhone-hoz – továbbá az iPod Touch zenelejátszóhoz és az iPad táblakomputerhez – programokat (alkalmazásokat) fejlesztő vállalkozások komplex, interaktív reklámokat helyezhetnek el termékeikben.

Az Apple az iAds segítségével feladott hirdetések utáni bevétel 60 százalékát átadja a programok fejlesztőinek, ami lehetővé teheti, hogy olcsóbban, vagy esetleg ingyen adják szoftvereiket a mobilosoknak. Ez megkönnyíti a legkülönfélébb alkalmazások fejlesztését, amelyek bővítik az iPhone, illetve az iPod Touch és az iPad használatának lehetőségét. Így szélesedik az az egyedülálló programkörnyezet, amelyet csak az Apple készülékeinek birtokosai élvezhetnek.

Jobs azzal érvel az iAds mellett, hogy szemben a laptopokkal és a pc-kkel, amelyeket sokszor használnak arra az internetezők, hogy szörfözzenek a világhálón, a mobilkészülékek tulajdonosai inkább az alkalmazásokon belül mozognak. Ez azt jelenti, hogy kevesebbszer találkoznak a keresésekhez rendelt hirdetésekkel – amelyek értékesítésének a Google a bajnoka -, ezért érdemesebb a programokhoz kapcsolni a reklámokat.

Miközben az iAds a hirdetések feladásának technikai feltételét teremti meg, az Apple tett egy lépést a hirdetésszervezés, a reklámügynökségek világa felé is. Felvásárolta a mobilreklámokkal foglalkozó Quattro Wirelesst – sajtóhírek szerint 300 millió dollárért -, ám ezzel egyben némi zavart is keltett az alkalmazások fejlesztői körében. Pillanatnyilag ugyanis nem világos, hogy csak az Apple cégén keresztül érkező hirdetések közül választhatnak-e, ha reklámot akarnak elhelyezni programjaikban, vagy más reklámügynökséggel is együttműködhetnek. Némi eligazítást jelenthet ezen a téren, hogy Jobs szerint az Apple hirdetésszervezői tevékenysége még igencsak gyerekcipőben jár.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés