Connect with us

Hirdetés

technokrata

Hogyan készülnek a mobilcégek az újévre?

Dotkom

Hogyan készülnek a mobilcégek az újévre?

Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is jelentős forgalomnövekedésre számítanak a magyarországi mobilszolgáltatók az év végi időszakban. A mobilcégek válaszai alapján a magyarországi előfizetők legszívesebben sms-ben küldik el karácsonyi jókívánságaikat, szilveszter éjszakáján azonban a legtöbben felhívják családtagjaikat, ismerőseiket.

Lapunk érdeklődésére mindhárom szolgáltatónál úgy nyilatkoztak, hogy a szokásosnál jóval nagyobb forgalom lebonyolításához hálózati többletkapacitásokra van szükség. A szolgáltatás biztonságának érdekében a Pannon már december elején tesztelte hálózatát, s ezért zökkenőmentes forgalomra számít az év végén is. A Vodafone is már jóval az ünnepi szezon kezdete előtt felkészítette hálózatát a forgalomnövekedésre. A szükséges kapacitásnövelés a mobilcég teljes hálózatára kiterjedt, a Vodafone többnyire átmeneti bővítésekkel erősítette meg a szolgáltatás műszaki hátterét. Arról a szolgáltatók nem kívántak részleteket közölni, hogy pontosan milyen összeget jelent az ünnepi időszakot megelőző műszaki felkészülés.

Jelentősen forgalomnövekedésről számolt be a T-Mobile: az előfizetők egy átlagos naphoz képest ötször több szöveges és multimédiás üzenetet küldtek december 24-én. A T-Mobile adatai szerint december 24-én és 25-én összesen 14 millió sms-t küldtek a cég előfizetői. A Pannon előfizetői szentestén nagyjából 4,5-szer annyi sms-t küldenek, mint egy átlagos decemberi napon, szilveszterkor és újév napján pedig mintegy hatszorosára nő a szöveges üzenetek forgalma. A legnagyobb csúcsot a szilveszteréjszaka és január 1. első órái jelentik, ebben az időszakban az átlagos napi forgalom 40-szeresét bonyolítják a mobil-előfizetők a Pannon hálózatában. A karácsonyi és szilveszteri sms-forgalom 2006 óta 20-23 millió darab között mozog a Vodafone hálózatában, a társaság előfizetői tavaly több mint 21,2 millió sms-t indítottak december 24. és 31. között. A társaság idén is hasonló forgalomra számít.

A Vodafone hálózatában az ünnepi időszakban indított hívások forgalma az elmúlt öt esztendőben folyamatosan nőtt: 2004-hez képest tavaly mintegy 31,2 százalékkal emelkedett a hanghívások száma. A szolgáltató 2008-ban az ünnepi időszak egy hete alatt mintegy 29,8 millió hívást regisztrált. A T-Mobile tapasztalatai szerint karácsonykor jellemzően az sms-, valamint mms-küldések száma emelkedik jelentősen, újévkor azonban a hangforgalom is jóval nagyobb az átlagosnál.

A Pannon ügyfelei december 24-én egy átlagos vasárnapnak megfelelő hangforgalmat bonyolítanak, karácsony másod- és harmadnapján pedig ennek mintegy 70 százalékára csökken a beszédforgalom. Az mms-küldés karácsonykor és szilveszterkor is rendkívül népszerű a mobilcég ügyfeleinek körében: ezeken a napokon a szokásos napi forgalom öt-hatszorosára emelkedik a Pannonnál a multimédiás üzenetküldések száma. A szolgáltatónál hozzátették: a mobil szélessávú hálózatok terjedésével párhuzamosan egyre népszerűbbek az e-mailben elküldött karácsonyi üdvözletek. A Pannon az ünnepi szezonban mintegy 15-20 százalékos adatforgalom-növekedést érzékel az átlagos hétköznapokhoz képest.

Régi-új mobilszámok januártólJanuár 16-ától a magyarországi mobilszolgáltatók hálózatából indított hívásoknál, illetve sms- és mms-küldésnél is a +36-os előhívóval kiegészült 11 számjegy tárcsázására lesz szükség. A három mobilcég hálózatában még jelenleg is mintegy napi 1,5-2 millió hálózaton belüli hívást, illetve üzenetküldést indítanak az előfizetők csupán a hétjegyű szám megadásával.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés