Connect with us

Hirdetés

technokrata

Egy piacon elég két erős vezetékes hálózati szereplő?

Dotkom

Egy piacon elég két erős vezetékes hálózati szereplő?

A hosszú távú célokban gondolkodó, jelentős piaci szereplők a gazdasági válság közepette is nagy volumenű fejlesztéseket hajtanak végre, hogy ultragyors adatsebességet biztosító új generációs hálózatokat alakítsanak ki.

Ez az infrastruktúra alapú új generációs verseny a legbiztosabb záloga a további innovációknak és az újdonságok széles körű elterjesztésének. A UPC anyavállalata, a Liberty Global megrendelésére készült, nemzetközi elemzéseket tartalmazó tanulmánykötet megállapítása szerint azonban hosszabb távon ez csak akkor tartható fenn, ha egy piacon két erős vezetékes hálózat versenyez egymással, kiegészülve vezeték nélküli vetélytársakkal. Ettől eltérő esetekben vagy monopóliumok jöhetnek létre, vagy gazdaságilag ellehetetlenülhetnek a szükséges beruházásokra képtelenné váló többszereplős versenykörnyezet résztvevői.”Az egyszerű árverseny önmagában nem nyújt perspektívákat annak, aki hosszú távra tervez, ezért mi továbbra is arra törekszünk, hogy folyamatos fejlesztésekkel a legjobb minőségű és legváltozatosabb szolgáltatásokat biztosítsuk a megfelelő, elérhető árakon” – fejtette ki a vezérigazgató, aki úgy folytatta, hogy “a digitális világ újításait mindenki számára elérhetővé kívánjuk tenni, ehhez pedig meg kell találnunk a megfelelő egyensúlyt. A fejlesztéseket a válság idején sem állítottuk le, mert az előfizetők bizalmának megőrzéséhez élen kell járnunk a legújabb technológiák alkalmazásában, újabb és újabb szolgáltatások elindításában, és természetesen az ügyfélkiszolgálás színvonalában is. Tapasztalataink szerint a magyarok nem csupán árérzékenyek, hanem igen nyitottak az újdonságok befogadására is.

A UPC volt az első, amely elindította a “Triple play” hármas szolgáltatáscsomagot, már öt évvel ezelőtt. Azóta ez elterjedt a piacon és ma már minden jelentős szolgáltató egyszerre igyekszik nyújtani mindhárom alapvető távközlési szolgáltatást (tv, internet, telefon).

A UPC-nek ma már mindhárom szolgáltatása digitális. Tavaly elindította és minden szolgáltatási területen bevezette a digitális kábeltelevíziós szolgáltatást (videorögzítő funkciót és nagyfelbontású HD-adásokat is kínálva). Az immár több mint 120 ezer háztartásban jelen lévő digitális kábeltévé egy éven belül tömegtermékké vált. A digitális tévére előfizetőknek pedig több mint egyharmada az új kiegészítő funkciókra (DVR, HD) is igényt tart.

A UPC idén – a legelső távközlési szereplőként – csaknem a teljes szolgáltatási területén, több mint egymillió háztartásban bevezette az új generációs, ultragyors, akár másodpercenként 120 megabites internetszolgáltatását. A most elérhető csúcssebesség már 240-szerese a 6-8 évvel ezelőttinek, miközben az ára még csökkent is.”Reményeink szerint az ősszel, egyelőre csak a fővárosban elindított, de jövőre már országszerte elérhető videotár szolgáltatás Magyarországon is tömegessé válik. Jövőre a terveink szerint a már sugárzott műsorok elektronikus visszakeresését (catch-up tv) és egyes tévécsatornák igény szerinti, átmeneti igénybevételét (channel on demand) is lehetővé tevő újabb szolgáltatásokat indítunk majd. Ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően Magyarországon is széles körben teret nyerhet az újfajta, nem lineáris, interaktív televíziózás” – fogalmazott a vezérigazgató.

Az elkövetkező időszakban minden bizonnyal az új generációs verseny lesz a távközlési szektor egyik központi témája Magyarországon is – jelentette ki Betzalel Kenigsztein, a UPC Magyarország nyáron kinevezett új vezérigazgatója. A minden eddiginél magasabb átviteli sebességű, ultragyors kapcsolatot biztosító hálózatok közötti küzdelem a záloga a további innovációknak és azok elterjedésének. A UPC anyavállalatának friss nemzetközi tanulmánya szerint azonban ez csak akkor lesz hosszú távon is fenntartható, ha egy piacon két erős vezetékes hálózat verseng egymással, kiegészülve vezeték nélküli vetélytársakkal. Kenigsztein szerint Magyarországon adottak ehhez a feltételek, de a piac további letisztulása, konszolidációja is szükséges.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés